Shimano tld star 20/40s+sg jigstick 6,6' 20-40lbs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano tld star 20/40s+sg jigstick 6,6' 20-40lbs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano tld star 20/40s+sg jigstick 6,6' 20-40lbs

Då har man beställt lite nya havsfiskeprylar. 1st tld star 20/40 för under o ett sg jigstick 6,6' 20-40lbs för 2000:- Ska bli sjukt kul o se hur grejerna presterar. Bara läst gott om både rulle o spö. O priset får väl ses som väldigt bra då grejerna e beställda i sverige.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

bara spöt går ju normalt på 1600:- så går ju inte att klaga på det priset...
    Spöt är riktigt skönt, har inte provat rullen men den "duger" nog ska du se...;P

Kommentera

Jo dom bruka ligga runt 1600:- i pris. Aldrig testat spöt så är riktigt nyfiken,det matchar iaf de betesvikter jag brukar använda. Går sällan över 300g. Rullen kan man ju säga jag har lite erfarenhet av då jag har ägt en lillebror 15/30s som ja tyckte va trevlig med en jämn o fin broms även på max. Gjorde jobbet utan o protestera en enda gång. Är väl bara bredden på spolen som skiljer om ja fattat saken rätt o maxbromsen ligger på ca:6kg. Fast va egentligen på jakt efter en tld15 men kunde inte motstå priset på 20/40s,de brukar ju ligga på 1200:-. Ibland lönar det sig att ta god tid på sig innan man beställer .

Linan blir strike wire multi color 0,32. Synd den inte fanns i lite tunnare dimension.

Kommentera

Pappa och jag har 3 såna spön och använder i stort sett inga andra spön i Norge, har provat vikter på 200-500g med det utan att det protesterar, finns bra kraft att pumpa lite större fiskar men ändå känner du småhugg som från lusuers utan problem...

Kommentera

Det låter ju kanon . Ligger man på vrak lr det är kraftig ström lr driver lite fort så kan de ju vara bra att kunna hänga på 400-500g pilkar. Man vill ju linan ska stå så lodrätt som möjligt,lr iaf jag vill det.

Kommentera

Då va rullen o spöt hemma samt 275m strikewire multi color. Spöt känns riktigt trevlig faktiskt o har ett stabilt rullfäste. Rullen känns oxå trevlig om än lite plastig. Enda som är lite störande e att backspärren inte e tyst. Hörs ett svagt klickande när man vevar. Imon ska ja se om ja hitta nån lämplig nylonlina i gömmorna som jag kan bottna spolen med.

Kommentera

Testa att sätta lite extra fett kring backspärrarna så kan de tystna något.
              A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 223 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              538 visningar
              0 gillar