Flerfärgad flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flerfärgad flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är nog lite feg när det gäller norgefisket så ställer mig lite tveksam till att ha en Kina-lina på när min första Kveite går på i sommar och rusar iväg med 100m lina i första rusningen, för den fisken vill jag besegra....
    Hade jag varit ute efter lina för fisket på hemmaplan hade jag med stor säkerhet tänkt mig att prova en billigare lina....
    Skulle helst vilja ha hitta en lina som byter färg med 10m intervall så man slipper tänke mer än nödvändigt på semestern...;P
    Hur är tackledirekt att beställa ifrån och vad bör man tänka på om man beställer från USA?

Kommentera

Om du har råd med att åka och fiska i NORGE så har du råd med en bra lina
      Strike wire multicolur 0.36mm

Kommentera

Ursprungligen postat av Tarpon Visa inlägg
        Om du har råd med att åka och fiska i NORGE så har du råd med en bra lina
        Strike wire multicolur 0.36mm
        Många bäckar små, resan kanske är en present eller så sparar man länge för att man verkligen vill åka. Behöver inte vara så att man har överflöd med pengar eller inte har andra saker i livet som kostar pengar.

Om det finns billigare alternativ till hobby prylar så självklart köper man det, annars hamnar man snart i lyxfällan och gråter ut i TV

Kommentera

Kan inte säga att jag badar i pengar men har tagit mig råd att åka på min Norge tripp 8 år i rad nu och årets tripp är bokad och klar.
          Sen blir det ju så att man sakta men säkert bygger upp utrustningen så den blir så bra som möjligt utan att för sätta sig på ruinens brant för det....;P
          Men av samma anledning som jag nu inte använder billigare rullar och spön så ställer jag mig tveksam till billigare linor också, vill lita på grejerna 100% när jag får på min drömfisk, hade det vart en abborrtur här hemma i närmsta sjö så hade jag nog tänkt lite annorlunda....

Kommentera

Kinalinan jag använt (tracerbraid kopia 4 trådig) är lika hållbar som lyxlinan (äkta tracerbraid och suffix 8 trådig), hunnit fiska 5 pass i sprängstensmiljö och drillat 50+ lax på den.
            Men en sak att ta i betänkande förutom att den kastar några procent sämre är att den är ganska "räfflad" så behöver man använda tummen för extra broms så svider det mer än vad suffix och tracer braid 8trådiga som jag tycker är mycket behagligare (dock inte så jävla bekväma dom heller då man bromsar en felkrokad lax av misstag... inget skinn kvar på tummen oavsett lintyp då...)
            Senast ändrad av hewzter; 2014-01-30, 08:34.

Kommentera

Fiskeimporten.se har ett gäng olika linor flerfärgade och enkelfärgade. Finns flerfärgad i 1000 m bulk.

Kommentera

ok, då blir det absolut ingen Kinalina, tummen ligger ju på spolen hela tiden när man sitter och pilkar, en veckas nötning och man kommer ju kallas stumpen efter det, tack för riktigt bra input...=)
                Ska kika på Fiskeimporten och se vad dom har för priser, lägger normalt på 350m lina på rullarna vi har i Norge men kanske kan "nöja" mig med 333 så räcker 1000 med till 3 st i så fall...

Kommentera

Fan vilka sjuka priser dom har på fiskeimporten. 1299 kr för en kinarulle. Pyntade 188 kr för en exakt likadan. Vidrigt
                  Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
                    Fan vilka sjuka priser dom har på fiskeimporten. 1299 kr för en kinarulle. Pyntade 188 kr för en exakt likadan. Vidrigt
                    Ja svensk handel i ett nötskal!

Kommentera

Jag har också Strikewire multicolor till havsfisket. Inget att klaga på förutom att färgerna på linan vart lite blekare efter en vecka i saltvatten. Nu är det inte så illa att man inte kan se färgskiftningarna, men vet inte om t.ex. Power Pros eller Berkleys färgskiftande linor håller färgen bättre (och t.ex. den Momoi som det länkades till).

Ska du handla från USA så glöm inte att kolla så att du får färgskiftningarna i meterintervaller istället för feet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                      6 svar
                      1 223 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Öresundsfiske  
                      Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                      6 svar
                      538 visningar
                      0 gillar