Flerfärgad flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flerfärgad flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flerfärgad flätlina

Har en flerfärgad flätlina (byter på ca 10m intervall)på min havsfiskerulle som butiken la på när jag köpte den, nu är det dags att byta lina på min fars rulle och skulle även där vilja ha en liknande lina, även extrarullens lina har nog snart gjort sitt....

Söker en flätlina som byter färg vid ungefär 10m intervall runt 0.30, någon som har något förslag på en lämplig lina?
    Har planer på att köpa en bulkspole med 1000-1500m lina på en gång så har vi extralina med oss när "den stora" tömmer en rulle för oss....;P

Finns från kina på tradera i alla fall, kvaliten vet jag inte om men priset är bra i alla fall.

Såg nu att du sökte 0,30 men ta ett kik på tradera finns säkert det också.

Kommentera

Flerfärgad flätlina

Strike wire multi color.
      Finns i lämplig trolling dim och den byter färg varje 10m.
      Har den själv på några rullar och den funkar utmärkt.
      Senast ändrad av HenkeW; 2014-01-29, 17:47.

Kommentera

kina fullinan är faktiskt helt ok, kör den nu då den är så satans mycket billigare... Kastar inte lika bra som en dyrlina men SÅ stor är faktiskt inte skillnaden. Tror jag betalar 10 öre metern till skillnad mot 2kr metern på finlina. Håller riktigt bra dock!

Kommentera

Tjena killar. Är det schysst med flerfärgat eller, någon fördel vid vanligt spinnfiske efter gädda tycker ni eller? Får bli en ny rulle till våren tänkte jag.
          Ha det, hej/Fredrik
          Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av Carbonara Visa inlägg
            Tjena killar. Är det schysst med flerfärgat eller, någon fördel vid vanligt spinnfiske efter gädda tycker ni eller? Får bli en ny rulle till våren tänkte jag.
            Ha det, hej/Fredrik
            Vid sådant fiske är det tämligen meningslöst. Det är främst vid havsfiske på stora djup och möjligen trolling som det kommer till nytta.

Kommentera

Det är riktigt soft med flerfärgad lina om man fiskar på natten också (laxfiske tex) för då ser man enklare riktining och avstånd då man tänder pannlampan

Kommentera

Hej
                Jag personligen skulle aldrig köpa Kinalina från Ebay. Har läst om många som får just skitlinor...
                Jag använder denna lina för mitt havsfiske och är grymt nöjd http://www.tackledirect.com/momoi-di...-verifier.html
                Den byter färg var 25:e fot vilket borde väl bli ca 7,5meter. Linan är grymt bra flätad (8 fibers dessutom), suger lite vatten, skär vattnet bra, lätt att knyta med. Jag har både 30lb (0,28mm) och 50lb (0,33mm). Beroende på hur djupt du ska fiska skulle jag säga att 50lb är bästa allrounden just m denna lina. Färgen sitter dessutom väldigt bra, har inte tappat nästan någon färg alls på 2 säsonger.

Som bonus använder jag slattarna från bulkspolarna till gäddspinn, och fungerar hur bra som helst. Man kan säga att det är min favoritlina

/R

Kommentera

Ursprungligen postat av RichardR Visa inlägg
                  Hej
                  Jag personligen skulle aldrig köpa Kinalina från Ebay. Har läst om många som får just skitlinor...
                  Jag använder denna lina för mitt havsfiske och är grymt nöjd http://www.tackledirect.com/momoi-di...-verifier.html
                  Den byter färg var 25:e fot vilket borde väl bli ca 7,5meter. Linan är grymt bra flätad (8 fibers dessutom), suger lite vatten, skär vattnet bra, lätt att knyta med. Jag har både 30lb (0,28mm) och 50lb (0,33mm). Beroende på hur djupt du ska fiska skulle jag säga att 50lb är bästa allrounden just m denna lina. Färgen sitter dessutom väldigt bra, har inte tappat nästan någon färg alls på 2 säsonger.

Som bonus använder jag slattarna från bulkspolarna till gäddspinn, och fungerar hur bra som helst. Man kan säga att det är min favoritlina

/R
                  Jag plus alla mina vänner kör med kinalina och är riktigt nöjd, plus att jag har pratat och läst om många här på FS som är nöjda med kinalinan så vet inte vart du fått din erfarenhet ifrån.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Jag plus alla mina vänner kör med kinalina och är riktigt nöjd, plus att jag har pratat och läst om många här på FS som är nöjda med kinalinan så vet inte vart du fått din erfarenhet ifrån.
                    Jag skrev att jag har läst om många som fått skitlinor/kinakopior. Jag har ingen egen erfarenhet för jag själv chansar inte med linor, framförallt inte vid havsfiske. Men det är bra att ni är flera som är nöjda med den kinalina som ni fått tag på, ni kanske haft turen att hitta en vettig lina med bra förhållande prestanda/pris.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar