Rulle+spö till kustfiske och gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle+spö till kustfiske och gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursäkta jag tittade bara på bilden, det är rätt spö du länkade till

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Det du länkar till är haspelspö, det ska stå trigg bakom, då är det trigger spö.

Du hittar dom här.

Okay, där ser man, visste inte att flätlina användes så mycket till havsfiske.
      Men om man bläddrar ner lite på den sidan jag länkade står det "Shimano Beastmaster Trigger stang 10´ 15-45 g." är det inte rätt?
      Det är den rullen jag menar, det billigaste jag kan hitta den för här är 899 men sen tillkommer frakt så det blir väl skit samma var du handlar den...http://www.youfish.se/abu-garcia-ambassadeur-c3.html

Det där med linor är upp till var och en, jag skulle tro dom flesta kör flätlina även på multi, den flätlina jag tycker funkar bäst är PowerPro, allt mellan 0:23-0:28 funkar fint.

Själv kör jag fortfarande mycket med nylonlinor och på en C3 5500/01 skulle jag välja 0:32 - 0:35
      Okay!
      Men om man bläddrar ner lite på den sidan som jag länkade så står det: "Shimano Beastmaster Trigger stang 10´ 15-45 g." är det inte rätt?

Kommentera

Ursäkta jag tittade bara på bilden, det är rätt spö du länkade till
        Hehe okay
        Men jag tackar så mycket för all info! Så hoppas jag bara att någon annan kan komma med lite input angående gädda.

Kommentera

Är inte helt 100 på multirulle dock.. vad finns det för bra alternativ för vanlig haspel?

Kommentera

Jag skulle köra ett 9fots 10-30g eller -40g, sen en haspelrulle i 2500-3000 storlek, då klarar du dig fint till dom båda!
            Jag själv föredrar lite klenare grejer för jag tycker det blir roligare så

Kommentera

Något gammal tråd men väljer att skriva i denna istället för att starta en ny.

Har samma fråga som TS; jag har redan köpt ett set förra året då jag fick ett bra pris på en Penn-kombo en battle 3000 med tillhörande Penn-spö, rullen tror jag duger till fisket, men spöt är jag lite kluven till.

Oavsett så vill jag köpa ett nytt spö då jag kommer åka mkt mellan Malmö, Kalmar och Göteborg med tåg och prioriterar ett smidigt spö. Helst ett flerdelat då min personliga erfarenhet av teleskopspön hr en tendens att gå sönder snabbt.

Tacksam för förslag.

Tack

Kommentera

Helst ett flerdelat då min personliga erfarenhet av teleskopspön hr en tendens att gå sönder snabbt.
                Fenwick Quadrant är ett bra kustspö.

Kommentera

Fenwick Quadrant är ett bra kustspö.
                  Detta tackar vi för! Ska helt klart kollas upp, även om det är i överkant av min budget så verkar det vara ett bra alternativ.

... vill även passa på att förtydliga mitt föregående inlägg; jag menar förstås att teleskopspöna har en tendens att gå sönder, inte min erfarenhet

Kommentera

jag menar förstås att teleskopspöna har en tendens att gå sönder, inte min erfarenhet
                    Jag vet vad du menar, har personlig erfarenhet av telespö och tycker dom är rent skräp, och ju dyrare ju sämre.
                    Du kan faktiskt få ett billigt glasfiberspö att hålla om du tejpar ringarna men telespö för över 300 kr så är det kört
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-28, 10:50.

Kommentera

Sett över ekonomin och måste prioritera lite andra saker istället för köpa (ännu) ett dyrt spö.

Tänkte faktiskt testa detta vet dock inte vilket av de två alternativen jag ska satsa på då jag har 0% koll på kustfiske, uppvuxen i insjöar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                      6 svar
                      1 230 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Öresundsfiske  
                      Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                      6 svar
                      556 visningar
                      0 gillar