För de som sysslar med pilkfiske efter torsk och liknande och använder t.ex rörpilkar, har ni någon gång testat en självlysande pilk? Jag hittade just en gammal självlysande pilk i en låda. Pilken heter Hamlet och om jag inte minns fel är den köpt från den gamla kultkatalogen Scantrend runt 1985. Har för mig att de skrev nånting i stil med "Köp den nu innan den blir förbjuden" eller något liknande i sin katalog. Den är på 100 gram men har för mig att de fanns i storlekar upp till 300 eller 400 gram.
Någon som känner igen dessa eller rent av använt dem? Eller tror att de skulle fungera bra i jämförelse med vanliga blanka pilkar? Kommer dock inte att använda denna själv då det är en nostalgipryl, men tänkte bara tipsa om att det finns såna här, kanske det finns att få tag på begagnade på Tradera eller liknande om de inte längre säljs i affärerna?
Någon som känner igen dessa eller rent av använt dem? Eller tror att de skulle fungera bra i jämförelse med vanliga blanka pilkar? Kommer dock inte att använda denna själv då det är en nostalgipryl, men tänkte bara tipsa om att det finns såna här, kanske det finns att få tag på begagnade på Tradera eller liknande om de inte längre säljs i affärerna?
Kommentera