Tips på prisvärda Ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på prisvärda Ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

garmin echo 550c vi använder den till vrak fiske på västkusten fungerar sjukt bra! rekommenderar starkt!

Kommentera

[QUOTE=Daweee;748735]Tjena, har precis flyttat ner till skåne och då fått lägga ifrån mig Gäddfisket lite pga att de finns dåligt med sjöar och att jag inte har tillgång till någon båt i någon sjö här nere.

Siktar istället in mig på torsk osv och då kan ju ett schysst ekolod vara bra
      Någon som har tips på vad som är prisvärt?

Du skriver Torsk, om då på djupt vatten?
      Du bör vara kanske lite mer noggrann här om fisken du söker stadigt befinner sej på djup runt 40m eller så, kan kräva mer effekt kanske än de allra billigaste.
      De flesta billigare ger nästan lika bra info än mångdubbelt dyrare om fisket sker i någorlunda grunda vatten men om djupet ökar ökar oxå skillnaden mvh
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
        Tjena, har precis flyttat ner till skåne och då fått lägga ifrån mig Gäddfisket lite pga att de finns dåligt med sjöar och att jag inte har tillgång till någon båt i någon sjö här nere.

Siktar istället in mig på torsk osv och då kan ju ett schysst ekolod vara bra
        Någon som har tips på vad som är prisvärt?

Mvh
        Hej David Angeli;

Ska du fiska Torsk och annan havsfisk i Öresund och andra områden runt sydsvenska kusten är ett ekolod bra att ha när du ska se "torskbulor" på botten och pelagiska fiskar högre upp. Ekolodet är bra på att visa fisken och en GPS-navigator med kartplotter hjälper dig att hitta tillbaka till "heta platser" i morgon och nästa gång du är ute på sjön. Därför föreslår jag dig David att du köper ett ekolod i färg med GPS/Kartplotter.

Vilket märke och vilken modell du väljer styrs av din ekonomi och hur ofta du är ute. Själv har jag ganska många års erfarenhet av Lowrance ekolod och GPS-navigatorer och brukar köpa ny utrustning ungefär vart tionde år....

I Motala är Motala Båtvarv, Dag, Jan och Sven William återförsäljare av Lowrance ekolod.

I Malmö är Sparrholms AB, Arne Sparrholm återförsäljare av Lowrance ekolod. Kanske är det allra bäst att du pratar med Arne Sparrholm och ber honom hjälpa dig att välja den modell av ekolod/GPS-navigator som passar dig och dina behov....

Ju mer du vet om ekolod....därför Lowrance ombord!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2012-12-18, 18:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 228 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        556 visningar
        0 gillar