Ursprungligen postat av Royal_Headhunter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kustfiske
Collapse
X
-
Låter mer som att den är totalförbjuden trotts allt. Jag trodde mer att den var förbjuden att avlivas så den kan fortsätta att para sig innan 1 april. Nu får jag skuldkänslor och får nog också ta och vänta tills den 1a april. Vart kommer du stå o fiska 1 april? ^^ dela med dig lite hotspots till en nybörjare kanske? :P
Kommentera
-
Jag visste inte heller vad som gällde när jag först flyttade hit. Nu håller jag stenhårt på fredningstiden och minimimått. Brukar också bara ta max en hem per gång då jag vet att den äts upp. jag tycker det är viktigt att värna om våra fiskar på detta sätt. Detta är jag det, jag hänger inte ut nån
Jag håller till på onsala halvön.
Var bor du?
Kommentera
-
Mm minimåttet har jag vetat om för det är samma mått nästan överallt. Men att det var så stenhård fredning visste jag faktiskt inte, men nu vet man bättre. Man lär sig något nytt varje dag haha okej förstår dig. Bor i göteborg, den tråkigaste staden att bo i som fiskare så länge man inte lär sig att lura öringar på kusten.
Kommentera
-
Då fick du veta varför du står nästan ensam. Kan tänka mig att du såg en o annan ändå. Många står får att de tjuvfiskar och fiskar med HÖ-drag på klassiska HÖ ställen efter "plattfisk".
Kommer bli att gnugga armbågarna med folk på premiären. Sen så kommer det börja klinga av med folk, men mer eller mindre trångt på populära ställen under helgen.
Bra o veta är att på vissa ställen är totalförbjud mot fiske. Sedan efter premiären så är det god stil att inte ta upp utlekta fiskar eller alldeles för många. Minimum gränsen är 45cm.
Kommentera
-
tack så mycket för infon! kan ibland vara bra att stå på ett ställe som är mer glest av premiär fiskare den 1 april också. förresten när vi ändå har detta öppet, vart inom göteborgs kusten är det totalt förbjudet att fiska öring? för jag vet ju att det går att fiska allt möjligt som många använder som en ursäkt haha. kommer ihåg själv en gång när jag var desperat nog i 14 år åldern och tog med fiskespön när familjen ville gå på bad utflykt i silvik o jag fick upp en näpp äckel gädda, som var FRUKTANSVÄRT sprallig o rolig att få i sin desperathet. så bra att veta vart exakt det är totalt förbud innan 1 april att ens få en öring på kroken, så man slipper det tjafset iaf om man råkar få en öring. för har tyvärr ej tillgång till båt.
Kommentera
-
fiskade iof med en flätlina
Jag har bara tappat en Hö i hela mitt liv på Multi-Rulle men tantens saker gjorde mig så förbannad att jag aldrig mer fiskar Hö med haspel,,, 3 rejäla öringar tappade på under 1 timma sådant glömmer man inte, speciell när det står en grabb i 13 års åldern vid sidan om mig och landar 2 på ett sönderborrat knivskaft
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Royal_Headhunter Visa inlägg... förresten när vi ändå har detta öppet, vart inom göteborgs kusten är det totalt förbjudet att fiska öring? ...
Riktat fiske Kolja torsk och bleka är tillåtet mellan 1 April till 31 December vid kusten
Sedan så finns det ställen där man inte får fiska alls mellan 1 oktober och 31 Mars.
Detta gäller runt Göteborg området, så vitt jag vet.
Här är en länk till en broschyr http://www.lansstyrelsen.se/vastrago...gler-havet.pdf
Tyvärr är den lite rörig och har inte kartor på alla fredningsområden.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
113 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52