Kustfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kustfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kustfiske

Hejsan,
    Jag är en nybörjare som vill fiska längst kusten i Ystad. Idag frågade jag i en fiskeaffär vilket drag jag skulle använda för kustfiske, Han visade mig ett som han rekommenderade och det såg väll bra ut. Jag ställde mig längst ut på ena bryggan i Ystad och kastade i draget. Sedan såg jag hur en fisk på 40cm kom emot mitt drag. Men precis som att fisken har IQ på 100 så simmade han bara förbi mig. Det upprepades minst 5 gånger. Tillslut såg jag inget hopp och gick.
    Jag tror att jag gör fel när jag fiskar. Eller så kan det vara fel på draget men det tror jag knappast. Kan någon rutinerad fiskare berätta vad jag skulle gjort eller bör göra nästa gång jag ska fiska. Tack
    //Mvh

Tjena Axel.. Bra drag att använda är Gladsax, Spöket, Vicke, Toby... det är iaf dom jag använder mig av. och det funkar utmärkt!
    Vilken tid på året var du ute?

Kommentera

Hej. Det kanske var en havsöring som spelade dig ett spratt, dom är mästare på och simma efter och glo på dragen och sen bara vända och försvinna.

Kommentera

Kasta i motvind,, dom brukar va så pass dumma att dom tror vi inte vet dom är där bara för det blåser i ansiktet på oss
        Obs: tråden är från förra sommaren så Öring ?????

Kommentera

Fiska med vevstopp.

Kommentera

hej jag behöver lite akut hjälp här, är ingen expert på havsöring, men har försökt mig på den nu några gånger. och idag var jag ute och kastade, fick 5 st och ALLA tappades (?!) jag vet ej vad för fel jag gör, för jag har fiskat ädelfisk sedan 4 års åldern men dock inte havsöring. hur skall man bete sig vid mothugg, eller något j*vla tips så slipper jag göra sönder spöt imorn av frustration. tack på för hand!

Kommentera