Multe - Argh! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multe - Argh!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Multen är faktiskt en fisk som jag börjat grubbla mycket över på senaste,även om jag knappt fiskar efter den.
    Det verkar vara ett mycket spännande fiske pga av det är ganska outforskat.Jag tror att Multen håller på många hemligheter
    som man måste försöka lösa.Jag är helt övertygad att det finns lukter och smaker som kan trigga igång Multen lite extra.Vilka dessa
    är får man ju aldrig reda på om man inte testar.
    Hade vart ett kul projekt att börja mäska upp ett ställe regelbundet med typ någonslags spodmix med majs,pellets,hampa,räkor? you name it.
    Och sedan börja bocka av alla betena en efter en som man använt i sin mix.Kanske mete med liten betesfisk?
    Kanske får bli mitt Multeprojekt nästa sommar
    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Sluta att göra projekt av fisken kom loss. Det är det häftigaste du .................................................. ...............

Kommentera

Läste lite tips från en multe fiskare i Helsingborg och de var att du skall mäska med mycket bröd. kanske till och med färga brödet grönt. Tillslut så är de en fisk som provar och då kommer de på att bröd är gott.

Kommentera

Jag jagade multe för typ 10 år sedan. Lyckades dock aldrig få upp någon men ett hugg lyckades jag med. Jag körde mete med bröd, mäskade väl inte i ordets rätta betydelse men slängde ut lite brödbitar runt om mitt bete med krok. Mitt tips är tidig morgon, det var framför allt då de var intresserade av att äta brödet. Dock verkade de ha en jävla koll på vilken brödbit som hade krok i sig.
          Fluocarbontafs kan nog vara bra antar jag, körde med vanlig färgad nylonlina på den tiden.

Men helt klart värt att jaga dem, fisken som jag hade på i typ 30 sek kändes helt brutal har aldrig varit med om liknande kraft och st. Idag med bättre teknik kanske jag hade lyckats landa den.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Fick ett litet tipps av en som dragit ett antal stycken på spinn, han sa att om man tar en bombarda och slänger en rejäl bit förbi och sedan långsamt vevar tillbaka mot dom med rätt fluga beroende på vad dom tar på så skall det va effektivare en flug-fiske, detta för att fluglinan skrämmer dom när den träffar vattnet... Skall testa när vädret tillåter det här nere...

Kommentera

Vad jag märkte när jag fiskade med bombarda var att de inte brydde sig när bombardan slog ner i vattnet, inte ens om det endast var en meter ifrån, men så fort jag började veva så skyggade de iväg.. så det kanske stämmer det där med fluglinan. Jag körde intermediate bombarda och till mitt förtret så går den jäkeln vid ytan hela tiden istället för en bit ned, så multerna skyggade hela tiden. intermediate bombarda kan ju vara det sämsta jag varit med om. Sjukt svårfiskat.. både den och våtflygan gick upp till ytan efter ett par vevtag, spelar ingen roll hur mkt man låter den sjunka. Har ingen erfarenhet av flugfiske men jag misstänker att det har med saltvattnet att göra?
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jag har lyckats få ner bombardan ganska ordentligt när jag kör efter havs-öring med dom men man måste fiska riktigt långsamt och låta rycken göra jobbet inte försöka få någon direkt gång på flugan genom att veva.

Har samma erfarenhet som du när jag använder flöte, det kan dunka ner precis vid sidan om det skiter dom i men så fort jag vevar sticker dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                108 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                255 visningar
                0 gillar