Ursprungligen postat av sparetime
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nylonlina kontra flätlina
Collapse
X
-
Blir inte albrightknuten "felvänd" om man har flätlinan (= den tunnare linan) som huvudlina? Loopen görs ju av den tjockare linan, vilken brukar vara huvudlina...
Jag är övertygad att en uni-to-uni glider genom spöringarna bättre än en albright i detta fall.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggBlir inte albrightknuten "felvänd" om man har flätlinan (= den tunnare linan) som huvudlina? Loopen görs ju av den tjockare linan, vilken brukar vara huvudlina...
Jag är övertygad att en uni-to-uni glider genom spöringarna bättre än en albright i detta fall.A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggBlir inte albrightknuten "felvänd" om man har flätlinan (= den tunnare linan) som huvudlina? Loopen görs ju av den tjockare linan, vilken brukar vara huvudlina...
Jag är övertygad att en uni-to-uni glider genom spöringarna bättre än en albright i detta fall.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
tackar för tipsen...... börjat lägga in era förslag i ett register, så jag säkert hittar dom när jag behöver dom.... Till nya rullen fanns en spole för flätlina, så där behövs ingen skarv i botten iaf,, återstår att se om jag vill ha nån topshot eller shockleader så småningom. I morron blir det ut och testa......
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sparetime Visa inläggtackar för tipsen...... börjat lägga in era förslag i ett register, så jag säkert hittar dom när jag behöver dom.... Till nya rullen fanns en spole för flätlina, så där behövs ingen skarv i botten iaf,, återstår att se om jag vill ha nån topshot eller shockleader så småningom. I morron blir det ut och testa......
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggAlltid bra att bottna med ett lager nylon alt använda tejp för att flätlinan inte ska snurra på spolen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
129 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |