Makrill/Havsöring vid Getteröns pir (Varberg) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrill/Havsöring vid Getteröns pir (Varberg)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Makrill/Havsöring vid Getteröns pir (Varberg)

Är det någon som har information om när Makrillen kommer in mot Getteröns pir i sommar. Skall åka ner dit och prova på fisket och har hört att de inom snar framtid skall vandra in mot hamnen. Det är ett trevligt fiske då denna art bjuder på en stor kamp

När vi var där nere häromsistens fick en vän till mig en Havsöring som vägde 1060g. Det var en utlekt hane som tagit sig in. Dessutom kunde man syna yngel av Havsöringar runt piren. Vad berodde detta på? Det fanns en hel del och kan detta ha varit ett utsläpp som skett någonstans?
    Var inte blyga.

Makrillen börjar nog leta sig inåt längs hela västkusten nu och det är bara att ge sig ut i båten och testa...

Själv ska jag ut å premiärfiska till helgen....
    Scomber Scombrus-Havets Kung!!

Kommentera

De senaste dagarna har det varit rätt dött med makrill inne vid piren i Varberg (fästningen) som jag förstått det.. pratade med några där och det hade mest varit enstaka exemplar. Varken jag eller någon annan fick makrill där igår. Längre ut vid middelgrund har jag dock hört att det är gott om makrill nu!

Havsöring verkade det vara gott om vid piren, även om jag nu inte lyckades få någon

Kommentera

slömetaren

skulle nog testa de mindre hamnarna norr om varberg , så har du säkert lite större möjlighet till makrill samt fin flatfisk....

å andra sidan kan jag rekomendera en turbåt från GBG då får du garanterat så du klarar dej. var ute på en tur i helgen vilket resulterade med 25 kg till stadsmisionen , mm . och 5 kg för eget bruk....

eh gör som du känner efter . väder och vind mrn vet gärna vad du ska göra med fångsten avslutat fiske så det inte blir en tävling....
        mvh Håkan
        sigpic

Kommentera

Passar på att uppdatera er lite med fiskeinfo runt Vbg. Har tagits gott om öring vid fästningspiren, dock lite sämre med makrillen även om det finns en del av den med. Var själv ute med några st. och fick fina öringar vid ringhals ( ) i storlekar mellan 0,7-1,6.

Kommentera

Spinnfiskar ni då eller metar? Bor själv i närheten av Kungsbcka så det är ju inte så långt dit, fast det kanske finns nån hot-spot här också, eller? (fiskar mest i insjö, har inte så bra koll vid havet än, men det är kul med makrill och HÖ fiske)
            Nån som vet om det är något vidare gylta-fiske här nånstans? Eller nåt annar kul havsfiske från land där man inte behöver så kraftig utrustning?

Kommentera

Vad jag vet som bor här i vbg så brukar makrillen komma i juni_juli,brukar fiska vid piren jämte fästningen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              117 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              283 visningar
              0 gillar