Fiske vid Fladen bankarna och V Nidigen, rovfiskat och utdött där med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid Fladen bankarna och V Nidigen, rovfiskat och utdött där med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske vid Fladen bankarna och V Nidigen, rovfiskat och utdött där med?

Fiske vid fladen bankarna och NV (?) Nidigen i hela dagen idag, gav i princip ingenting. Förutom ett gäng pyttetorskar och en pytte-Uer.
    Dessa tog på spöt med dom minsta små upphängarkrokarna.

Är det så dött i haven nu, eller var man på fel ställe, måste man ut mot dom yttre bankarna på fladen, och vad skall man kolla efter då? Jag tycker det verkar se liknande ut där med på sjökortet?
    Vi höll oss på östra speten vid fyren och runt i dessa krokarna. (var lite osäker på om soppan skulle räcka så mycket längre.)

Haj verkar det vara gott om därute när dom leker framåt hösten, men det känns så där att fiska på lekande fisk, som dessutom är gravt överfiskad och nu mer rödlistad.

Så vad säger dom garvade havsfiskarna? Är det "norr skagen" som gäller nu för tiden?
    Samt, vad "bör" man kunna få nu på tidig vår på dessa fiskeplatser en bit ut.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Inga luttrade havsfiskare som har någon trevlig info?
    &

-Okänd

Kommentera

Hej, jag prata med en fiskar polare som bor i grundsund och han pratar med yrkesfiskare dagligen och dom får skitdåligt i trålarna nu här på västkusten, men norr skagen får dom så mycket att dom får dumpa fisk. Det borde komma in sej snart, havskatt fisket är dåligt med vad jag har hört. Men det är konstigt att fisken bara försvinner och plötsligt så är dom här igen. Att fisken inte är på hugget köper jag men inte att dom får dåligt i trålarna e ju ganska oroväckande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inlägg
        Hej, jag prata med en fiskar polare som bor i grundsund och han pratar med yrkesfiskare dagligen och dom får skitdåligt i trålarna nu här på västkusten, men norr skagen får dom så mycket att dom får dumpa fisk. Det borde komma in sej snart, havskatt fisket är dåligt med vad jag har hört. Men det är konstigt att fisken bara försvinner och plötsligt så är dom här igen. Att fisken inte är på hugget köper jag men inte att dom får dåligt i trålarna e ju ganska oroväckande.

Ja ok där ser man.
        Tyvärr så är nog fisket förstört för alltid.
        Mänskligheten skulle nog behöva försvinna/sluta fiska i ett par hundra år för att få rätsida på det..
        Men man blir en då förvånad konstigt nog när det är fisktomt nästan ständigt.

Sorgligt i alla fall.
        &

-Okänd

Kommentera

på vissa vrak kan man ha bra fiske IBLAND och vissa grundtoppar , havsfisket i Sverige är mer och mer ett precisions fiske nu mera tyvärr. Det är nog sej och makrill fisket som man får se fram imot för oss vanliga hobbyfiskare som inte har en storbåt och möjlighet att åka ut långt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          108 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          255 visningar
          0 gillar