Karibiskt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karibiskt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karibiskt fiske

Hej,

Har hittat denna experthörna på nätet och tänkte tigga lite hjälp. Har varit nere i Västindien ett par gånger som volontär, ska snart ner igen och hälsa på. Vill så gärna köpa med mig lite utrustning för att fiska - försökte få hjälp från Fishit.com för ett år sen, kom dit med ett spö som rostade ihop på en vecka.

Jag är en glad amatör som minns barndomens fiskeäventyr när man fångade gädda och aborre. Nu älskar jag red snapper och vill inget hellre än att lyckas fånga denna och andra små och medelstora middagsfiskar, hjälper både mig och mina vänner att spara lite middagspengar, fast mest är det ju så roligt...

Jag kan fiska från antingen båt (liten utombordare så vi åker inte alltför långt ut), klippa eller brygga. Vill kasta, så jag söker kastspö (hette så när jag var ung) samt inte minst - vad sjutton ska jag använda för typ av drag??

Kan någon tipsa om hållbar, gärna delbar (för flygresan - har sett Shimano Beast Master men vet inte om den är bra) utrustning som står emot saltvatten...samt tips om vilken typ av drag red snapper kan gilla, samt det som därnere kallas för tuna men är inte det vi här kallar tonfisk - mycket mindre fisk, dock mörkt kött men är någon halväkta syssling till tonfisken som ju blir jättelik.

Finns någon bra website, bok etc för mig? Jag fiskar i vattnen kring St Vincent & the Grenadines samt Grenada.

Hur mkt pengar kan du tänka dig punga utt då ? för de finns juh allt från kanon till skit.
    Fish hard Go PRO

Kommentera

Det är viktigt att skölja av utrustningen vid fiske i saltvatten. Skölj med sötvatten efter varje tur så skall du nog se att även fishit grejjer håller.

Kommentera