Beställa shadjiggar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa shadjiggar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beställa shadjiggar ?

Elo compadres!

Vi behöver uppdatera förrådet av shadjiggar inför den stundande norgeresan. Jag har för mig att jag såg någon som tipsade om ett ställe där man kunde beställa billiga jiggar. Jag har försökt hitta tråden men jag lyckas inte via sökfunktionen :-/ Vore svinbussigt om någon skulle kunna posta den länken igen.

Vi har tänkt köra fiske efter stor-sejen ett par dagar, om vädret tillåter. Vad kör ni med för huvuden när ni tokvevar? (Ni som tokvevar dvs Vilken storlek på jiggarna? Vi har testat med stora (20cm lr hur långa de nu är) och de små (typ 15 cm) men jag tycker de mindre har gett bättre utdelning.

Vilken storlek på huvudena kör ni? Jag tycker jiggarna håller otroligt mkt längre om man har mindre/lättare huvuden men å andra sidan är det ju segt att sitta och vänta på att de skall singla ner till en 50 m.

Är det vanligt att man kör med shads som upphängare? Jag tycker det kan vara rätt bra faktiskt men det är ju lite trasselvarning på det hela.

Tackar på förhand
    Robert
    När drar vi?

Beställa shadjiggar

Shadjiggar kan beställas via många sajter., t.ex. Olssons Fiske (www.olssonsfiske.se), men billigast är helt klart Stjärnås Sportfiske. Du får 5 stycken 30 cm jiggar för 187 kr. Gå in på:

Senast ändrad av Salvenius; 2004-07-23, 18:11.

Kommentera

Stjärnås sportfiske säljer ju jiggar på postorder.....Sök på stjärnås så hittar du det....Jag brukar köra med 23 cm, eftersom dom sållar bort mindre sej mer än 15 cm gör, dom är ju annars dyrare och ger mer motstånd när du vevar....Jag kör med jigghuvuden på 150 gram. Sportfiskeboden i viggbyholm säljer sådana huvuden med gamakatsukrok, helt perfekt. Upphängare kör jag aldrig med eftersom det trasslar och är skönare och mer sportsligt att ta en fisk åt gången.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Beställde från Olssons Fiske något som hette "Billiga Shad" i katalogen, ca 20cm, grön/gul eller Blå/Silver 25st för 279kr.
        Jag var lite skeptisk gällande kvaliten när jag skickade efter dom men blev nöjd med dom.
        Provade med olika skallar 160 till 224 gram beroande på strömmar å djup.
        Sportfiske är ingen hobby, det är en kronisk sjukdom...

www.TeamF4F.se

Kommentera

Stort tack boys!
          När drar vi?

Kommentera

Kom just hem från Norge, vi har varit på Offersöy Feriesenter under nästan en vecka. Lite tasigt väder i början med mycket vind men sedan lossnade det.
            Vi fick nog kanske drygt 30 fiskar över 10 kg i båten. Jag fick den största, en sej på 14,6 kg. Dom riktigt stora var det ont om i år men en bunt över 14 blev det för oss.
            Den på 14,6 tog jag på gäddspöt, Sjösländan Pike 11 fot samt Calcutta TE 401 med PP 0,36. Det tog ca. 25-30 minuter att få upp den, fy fan vad kul. Mjölksyra i armen som bara den.

Vi brukar också mest köra med 23 cm shadar, skallar från 90 upp till 350 gr. Den på 14,6 tog jag på en 15 cm shad med 90 gr skalle, shaden var röd-vit som en gammal Hi-Lo.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Du kan köpa dem på överskottsbolaget. 5st 20cm kostar bara 75 kr. Det är fladens shadjiggar. De funkar i alla fall. Kanke inte lika fin kvalite som andra men jag tror att de fiskar lika bra i alla fall om man skall ha dem till sej och bara tokveva.

Kommentera

Lysande tips! Det låter som något för mig, iofs kul å handla på en "riktig" butik men det är fan i mig dyrt!
                När drar vi?

Kommentera

Japp det är det, det går oftast åt ganska många jiggar med. Du kan ju köpa lite av varje. Jag tror inte att det blir någon större skillnad..

Kommentera

Jann - Nej, vi körde bil upp. "Bara" 75 mil från Umeå enkel väg. Hemvägen tog vi via Kiruna och hämtade en massa renkött av pappa så då blev det 20 mil till.
                    Jerkspö borde nog funka, runt 7 fot känna ganska idealiskt vid båtfiske. 11 fot är både för mjukt och långt för att vara effektivt.
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    275 visningar
                    0 gillar