Norska sjökort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norska sjökort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norska sjökort

Tjenna Boice!

Jag och mina bröder har bokat upp stuga + båt i flagstavåg på Senja. Har varit där nåra gånger tidigare och det brukar vara ett jävla ös! Man brukar kunna låna sjökort på plats (det följer med båten) men efter att ha hängt med två overkligt sköna lirare från GHFK i fjol så har vi insett att vi behöver ett större sjökort (ett som täcker större yta dvs) än det som tillhandahålles av bygget. Är det någon som har koll på var man kan beställa sådana?

Tackar på förhand
    Robert
    När drar vi?

Nautic center i Gbg har ALLA världens kort, går att beställa därifrån. Vet ej något i stockholm.

Och vilka sköna GHFK-lirare pratar du om?
    sigpic

Kommentera

Okay, Nautic Center, skall kolla upp det (tack som f-n).

Ja det var två lirare, den ena hette Christian nånting, var guldsmed och snackade så man trodde käken skulle gå ur led. Den andra killen kommer jag faktiskt inte ihåg vad han hette, men han hade mush och var lite mer tystlåten. De var lite äldre kanske kring 35-45 lr nåt...

Vi fick låna deras fetingkort så vi har en del av de ställena på gps:en nu.. men man vill ju ha sjökortet å börja peppa redan nu. Blir att ringa Nautic imorrn :-)
      När drar vi?

Kommentera

Norska sjökort

Norska Sjökort kan köpas eller beställas från Nautiska Magasinet i Gamla Stan i Stockholm (www.nautiska.com/Magasinet/index.html), de har samtliga. Du kanske inte har möjlighet att ta dig dit om du befinner dig utanför Stockholmsregionen men de har en utmärkt webshop där du kan beställa det du behöver.

Kommentera

Som sagt så har nautiska magasinet vid slussplan i Stockholm samtliga sjökort på lager. Rekommenderas.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Christian Bergqvist, hehe, ja han kan snacka ingen tvekan.

sigpic

Kommentera

Ja, xakt så hette han

Nu har jag iaf varit på Nautiska Magazinet i gammla stan och inhandlat ett kort + plast för 350. Jävligt roligt å ba kolla på det!! Jag blir så peppad så jag fan skakar :-)

Äre nån mer än jag som har lite kart-fetish :-)
              När drar vi?

Kommentera

Skämtar du?.....Det häftigaste med Norgeresan (nästan) är ju att kolla in sjökortet och leta upp alla fiskeplatser.......
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jamen satan så är det ju verkligen (nästan. Blir 6:e gången nu vi drar dit nu men första gången med ett vettigt sjökort. Har koll på de mesta ställen innom "range" för campen, men det hjälps som inte, det är fan lika kul å kolla fasst man vet hur det ser ut :-)

Det är så sjukt att man drar längre å längre turer för varje gång :-) Var och köppte ett vettigt lod på båtmässan tidigare i våras så nu är det bara ett nytt/bra spö som fattas sedan är vi/jag fan fullt rustade. Då är det bara storfiskarna som fattas :-)
                  När drar vi?

Kommentera

tjena! när far ni till senja? vi far upp i månadsskiftet juli/aug så man e riktikt laddad! mvh kare/team northline

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    242 visningar
                    0 gillar