Turfiskebåtar, priser? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Turfiskebåtar, priser?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Turfiskebåtar, priser?

Är det nån som vet hur mycket det kostar (på ett ungefär) att boka plats på en turfiskebåt, för några timmar eller för all del för en heldag? Har aldrig provat havsfiske, och bor lite långt ifrån för att göra det, men har alltid drömt om att få prova det åtminstone en gång, så om man har vägarna förbi på västkusten nån gång skulle det vara skoj att prova. Har suttit och tittat på några sidor, bland annat Fladenbåtarnas sida, men det verkar som att det inte finns några prisuppgifter. Och eftersom det inte är aktuellt i dagsläget så känns det ju lite dumt att ringa...

Vet nån också om man brukar få låna eller hyra de kläder (overaller) som de har på sig på såna båtar? Har inga såna kläder själv, och det kan ju vara bra att veta. Utrustning verkar man kunna hyra så den biten är inget problem.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Hej!

Om du åker från Helsingborg, Norra hamnen närmare bestämt så går Thomas med Vandia (bland de bästa skepparna jag hört talas om) alla dagar/varje jämn vecka. Ojämna veckor går båten bredvid (Emma, fd. Kermith). Vandia just nu mellan 8-12 på lör-tis och 8-14 ons-fre. 4h-turen kostar 160 (inkl störstafisktävling) och jag tror den andra turen kostar 180 (inte säker).

Angående flytoverall så är det inte ett måste, även om det är smidigt. Jag fiskar en hel del från Vandia och har ingen overall, utan det funkar med vanliga kläder och lite förberedning. På vintern gäller de att gamla vanliga lagarna med olika lager o helst nån form av regnkläder.

Nu på försommaren så kör jag bara jeans/-aktigt och fleece, funkar mkt bra. Har alltid regnprylar med dock. Utrustning går bra att hyra på alla turbåtar tror jag.

Kommentera

Jag håller med om att det är Vandia med Thomas du ska välja om du åker från skåne. Där finns även bra med torsk vilket det inte finns så mycket på de andra ställena. DEt är också lättfiskat där, djupet på oftast mellan 20-30 m. Om du ska åka nu är det nog inte lika mycket fisk som senare på sommaren men det finns nu med..Fladenbåtarna ligger på 360 kr men där får du nästan bara småfisk. Om du åker dit på sommaren får Makrill i massor vilket är ganska kul med lätt utrustning. Sedan finns det ju Tuna Clipper,Dorado osv. Du var ju nybörjare sså dessa bör du inte välja. Det är svårt fiske, djupt osv.. så ta fladenbåtarna eller helsingborgsbåtarna.

Kommentera

Och jag glömde med att på Clipper och dorado ligger priset oftast inte under 500 kr.

Kommentera

Turbåt i Malmö

Hej! Håller med de flesta om att Vandia är en grymt bra turbåt speciellt på vintern och när det är plattfiskmete.

Men nu är det sommar och fisket behöver bedrivar på lite annorlunda vilket en skeppare från malmö insett. Med den båten hade jag fantastiska turer förra sommaren men massa torsk och endel makrill. Prova hans långturer(8h) där han fiskar på ungerfär samma vatten som Vandia med effektivare(tycker jag). Priset ligger rund 180kr(förra sommaren).

Limhamn Ekeskär 0708-912829 för mer info...

Tight lines!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          106 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          242 visningar
          0 gillar