Europarecord på en hotad art? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Europarecord på en hotad art?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Får man fråga varför du ens frågar :P ? Du verkar ju redan ha en uppfattning. Kan du inte skriva vilken art det är istället?

Nepp, då snor nån annan min idé.

Dock söker han ju mothugg eftersom han ens ställer frågan. Om arten inte är fridlyst spelar ju inte vår åsikt någon som helst roll för hans fiske.
    Japp, lite rätt har du där. Om jag skulle få ett rekord så kommer det en bild på det, och med det kritik från vissa. Då har jag ju lite tid att fundera ut en strategi för mitt försvarstal

P.S Tack oringen men jag säger inget än.
    Senast ändrad av Wreckbender; 2010-09-03, 17:34.
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
      Japp, lite rätt har du där. Om jag skulle få ett rekord så kommer det en bild på det, och med det kritik från vissa. Då har jag ju lite tid att fundera ut en strategi för mitt försvarstal

P.S Tack oringen men jag säger inget än.
      Misstänkte det

Kommentera

Ignorantia legis non excusat
        Jag tror på orsak och verkan. Gillar du egenmäktigt förfarande utan hänsyn har du väl inget emot att du drabbas av detsamma?

Kommentera

Det där med egenmäktigt förfarande får du förklara närmare.

Kommentera

Förstår du inte uttrycket menar du? Ska du ta lagen i egna händer utan hänsyn till följderna är du säkert beredd att drabbas av någon som tycker likadant om något du bryr dig om.

Kommentera

Jag förstår uttrycket egenmäktigt förfarande till fullo. Det jag vill att du skall förklara är på vilket sätt jag gör mig skyldig till detta.

Kommentera

Verkar inte komma någon förklaring
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Hade du också en fråga Uffe?
                  Micke Palm, att fiska på en rödlistad fisk är bara ett jävla sattyg eftersom det alldeles säkert finns en anledning till att den är just rödlistad. Skulle det vara så att du fått nys om vart det står stora såna så gå ner och titta på dem men låt bli att fiska. Ingen av oss vill ha anarki om vi har det minsta förståelse för vad det innebär för dem som drabbas, så hitta på något annat att fiska på. Vi andra har inga problem att hålla oss till "grön fisk".

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                    Micke Palm, att fiska på en rödlistad fisk är bara ett jävla sattyg eftersom det alldeles säkert finns en anledning till att den är just rödlistad. Skulle det vara så att du fått nys om vart det står stora såna så gå ner och titta på dem men låt bli att fiska. Ingen av oss vill ha anarki om vi har det minsta förståelse för vad det innebär för dem som drabbas, så hitta på något annat att fiska på. Vi andra har inga problem att hålla oss till "grön fisk".
                    Jag tror att Wreckbender menade att han inte förstod varför du använde uttrycket egenmäktigt förfarande.
                    För att det ska gälla så måste han bryta mot en lag, och bara för att en fisk är rödlistad betyder inte att det är olagligt att fiska dem.

Förstår din synpunkt också, man ska värna om naturen så mycket som man tycker att man borde. Sunt förnuft alltså.

Samtidigt förstår jag hans sätt att se det också, att ta ett rekord nu innan den möjligtvis blir olaglig att fiska(släpper han tillbaks allt utom ett potentiellt rekord borde inte beståndet ta någon större skada extra) så kan han ha ett rekord som blir väldigt svårslaget.
                    Och vet han dessutom vart det finns enorma exemplar så skulle det nog klia i fingrarna på de flesta av oss ifall vi var i samma situation.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                      Lake, vimma, långa, vitling, storröding, torsk, ål, havskatt är några exempel på fiskar som är rödlistade enl. artdatabanken iofs i olika kategorier men det fiskas rätt flitigt på en del av dessa ändå.
                      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      108 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      255 visningar
                      0 gillar