Fiskebussen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebussen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskebussen

Skulle vara kul att höra om det är någon som varit upp med fiskebussen till Helnessund i år, hur har det gått, har det fångats något skoj?

ska själv åka upp dit midsommarhelgen och njuta av midnattssolen, ett blankt hav och stora fiskar i båten....;P

Jag åker upp dit 26/6, samma som dig?
    Jag var där förra året, hade otur med vädret men var såppas nöjd att jag åker dit igen!

Kommentera

det är samma resa som mig, vi hade det sämsta vädret hittills förra året och stannade iland nån dag då, får verkligen hoppas det inte upprepar sig...;P

Kommentera

Det tvivlar jag på , vi åkte v.36 och det var enligt Bosse värsta veckan på hela året, inte nog med att det blåste 7-15m/s, det ösregnade varenda dag. De flesta båtar var bara ute någon enstaka gång under resan, vi försökte komma ut ändå. Vi var riktigt nära på att få simma hem mer än en gång.

Tog detta datumet för nu kan man köra på natten också, dubblar chanserna för vädret.. håller tummarna.

Angående ditt första inlägg. För några veckor sedan var det bra fisk med 100 över 10kg av olika arter, någon enstaka flundra dock.
        Den senaste veckan hade det varit sämre.

Är alla spöringar inspekterade, linor bytta och tackel färdigknutna nu då? =)

Kommentera

Behöver väl inte säga mer

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=c13S2ImzWmc
          Senast ändrad av Hawk; 2010-06-21, 01:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
            Skulle vara kul att höra om det är någon som varit upp med fiskebussen till Helnessund i år, hur har det gått, har det fångats något skoj?

ska själv åka upp dit midsommarhelgen och njuta av midnattssolen, ett blankt hav och stora fiskar i båten....;P

Lycka till ja åkte v 30 förra året det va fan storm 2,5 av 5 dar man fick sitta å spela kort .Ja tycker fiskebussen är rätt bra men ja åker inte så långt å fiskar i bara 5 dar å sitter inblåst halva resan .
            Ps har hänt dom andra åren också 2007-2008 i flatanger blåste minst 2 dar bort.
            Men alla har väll inte sån otur som ja tydligen

/Fredrik

Kommentera

Hawk: bara att lyfta på hatten, en riktig stilig firre du släpat upp där, och den vågen känner jag igen och har ett antal bilder på...

oddcurve: Förra året var vår sämsta vecka värdermässigt där uppe, var ändå inte så bedrövlig som du beskrev...;P
              Släpade fram alla grejer och skrev inköpslista igår, kompisen skulle åka och botanisera lite i Gävle under veckan. Sitter här på jobbet och skakar av fiskeabstinens och bara väntar på att denna vecka ska flyta förbi.
              På lördag sitter vi och väntar på bussen vid MC Donald i Mora, ska bli riktigt skoj att kliva ombord så man får njuta av dom 20 timmarna på väg till paradiset...

Kommentera

Helt rätt, själv sitter och jag finslipar på tafsar och kollar ut grund på eniro. Snart dags att börja packa, kommer bli grymt!

Kommentera

Hawk, hur var fisket annars? Mycket torsk och sej?

Kommentera

ska ta en kväll här och knyta ett gäng upphängare så det är klart också, får se om det blir plats för ABU-röken i år också.
                    Det var kanon att salta upp och röka småsej, vilka underbara nattmackor man fick...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    117 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    283 visningar
                    0 gillar