Fiskelicens - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskelicens

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskelicens

Ska till Norge och fiska havsfiske. Hörde någonstans att man behöver någon slags fiskelicens för att fiska i Norge, stämmer det? Och var får man sån i så fall. Eller kanske det bara gäller om man ska fiska i älvar efter lax. Jag hade även tänkt ta med mig flugspö och fiska lite öring och harr, i små mindre bäckar/älvar. Behöver jag en sådan licens då också, eller hur funkar det.

Ursprungligen postat av mr montana Visa inlägg
    Ska till Norge och fiska havsfiske. Hörde någonstans att man behöver någon slags fiskelicens för att fiska i Norge, stämmer det? Och var får man sån i så fall. Eller kanske det bara gäller om man ska fiska i älvar efter lax. Jag hade även tänkt ta med mig flugspö och fiska lite öring och harr, i små mindre bäckar/älvar. Behöver jag en sådan licens då också, eller hur funkar det.
    Fisket i havet är fritt även för svenskar. I bäckarna är det väll fiskekort precis som i svergie .
    En annan grej man inte tänker på när man tar bilen till norge är 3 saker .
    1 glöm inte reg beviset

2 Du får ta med max 3 liter öl in i norge kan vara 6 liter också hur som helst så är typ ingenting man får ta in .
    Läste Patrik Tjörnmark på FFA hade åkt fast i Tullen å fått välja mellan fängelse eller Höga böter.

3 Du får max föra ut 15 kg filead havsfisk från Norge.

/Fredrik

Kommentera

Läs: http://www.inatur.no/o2/Shop-FishTax/
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      106 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      241 visningar
      0 gillar