Det skall bli oerhört spännande att följa årets havsfiske i Norge. Det kommer bli ett stort tryck på fisket efter hälleflundra som verkligen tog fart förra året. Norrmännen kommer att bli giftiga i år. De har lärt sig massor vad gäller hälleflundrafiske med spö och jigg och de har ju lite närmare till fisken...
Häromdagen togs såvitt jag vet årets första 100+ kg av en norrman men än så länge är det en holländare som tagit årets största på spö (162,7 kg och 230 cm lång) - tyvärr dödad. Den största kveiten fångades på Volker Dapoz Giant Baithead på Torsvaags fiskecamp ute på Vannöya och den "mindre" tror jag fångades på en Herring Cutbait i Guld någonstans i fjordarna kring Tromsö.
Särskilt kul med årets start är att fler norrmän börjat praktisera C&R.
Skönjer vi månne början på samma utveckling som gäddfisket i Stockholms skärgård? Jag hoppas verkligen det.
Själv får man hålla sig ytterligare en månad innan årets första tur går av stapeln. Förhoppningsvis har askan från den isländska vulkanen lagt sig tills dess så att vi kan flyga till Tromsö som planerat.
/DaButt
Häromdagen togs såvitt jag vet årets första 100+ kg av en norrman men än så länge är det en holländare som tagit årets största på spö (162,7 kg och 230 cm lång) - tyvärr dödad. Den största kveiten fångades på Volker Dapoz Giant Baithead på Torsvaags fiskecamp ute på Vannöya och den "mindre" tror jag fångades på en Herring Cutbait i Guld någonstans i fjordarna kring Tromsö.
Särskilt kul med årets start är att fler norrmän börjat praktisera C&R.
![Applåder](https://www.fiskesnack.com/core/images/smilies/luxhello.gif)
Själv får man hålla sig ytterligare en månad innan årets första tur går av stapeln. Förhoppningsvis har askan från den isländska vulkanen lagt sig tills dess så att vi kan flyga till Tromsö som planerat.
/DaButt
Kommentera