Bra start på hälleflundrasäsongen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra start på hälleflundrasäsongen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra start på hälleflundrasäsongen

Det skall bli oerhört spännande att följa årets havsfiske i Norge. Det kommer bli ett stort tryck på fisket efter hälleflundra som verkligen tog fart förra året. Norrmännen kommer att bli giftiga i år. De har lärt sig massor vad gäller hälleflundrafiske med spö och jigg och de har ju lite närmare till fisken...

Häromdagen togs såvitt jag vet årets första 100+ kg av en norrman men än så länge är det en holländare som tagit årets största på spö (162,7 kg och 230 cm lång) - tyvärr dödad. Den största kveiten fångades på Volker Dapoz Giant Baithead på Torsvaags fiskecamp ute på Vannöya och den "mindre" tror jag fångades på en Herring Cutbait i Guld någonstans i fjordarna kring Tromsö.

Särskilt kul med årets start är att fler norrmän börjat praktisera C&R. Skönjer vi månne början på samma utveckling som gäddfisket i Stockholms skärgård? Jag hoppas verkligen det.

Själv får man hålla sig ytterligare en månad innan årets första tur går av stapeln. Förhoppningsvis har askan från den isländska vulkanen lagt sig tills dess så att vi kan flyga till Tromsö som planerat.

/DaButt

Ursprungligen postat av DaButt Visa inlägg
    Det skall bli oerhört spännande att följa årets havsfiske i Norge. Det kommer bli ett stort tryck på fisket efter hälleflundra som verkligen tog fart förra året. Norrmännen kommer att bli giftiga i år. De har lärt sig massor vad gäller hälleflundrafiske med spö och jigg och de har ju lite närmare till fisken...

Häromdagen togs såvitt jag vet årets första 100+ kg av en norrman men än så länge är det en holländare som tagit årets största på spö (162,7 kg och 230 cm lång) - tyvärr dödad. Den största kveiten fångades på Volker Dapoz Giant Baithead på Torsvaags fiskecamp ute på Vannöya och den "mindre" tror jag fångades på en Herring Cutbait i Guld någonstans i fjordarna kring Tromsö.

Särskilt kul med årets start är att fler norrmän börjat praktisera C&R. Skönjer vi månne början på samma utveckling som gäddfisket i Stockholms skärgård? Jag hoppas verkligen det.

Själv får man hålla sig ytterligare en månad innan årets första tur går av stapeln. Förhoppningsvis har askan från den isländska vulkanen lagt sig tills dess så att vi kan flyga till Tromsö som planerat.

/DaButt

Rättelse:

100+ tog på en Giant Jighead och inte en Herring Cutbait.

/DaButt

Kommentera

Det ska bli intressant och se om det kommer upp fler 100 + i år än vad det gjorde 2009. Då kom det upp ca 5 - 7 st dokumenterade + ett nytt världsrekord. Det skulle inte förvåna mig om det blir ett nytt världsrekord i år igen.

Jag tror att det kommer komma upp fler 100 + än förra året i alla fall då fler och fler enbart riktar sitt fiske efter flundrorna och kunskapen ökar. Varför levererar vattnen kring Tromsö så stora flundror medelvikten där är högre än på andra ställen ??
      Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2010-04-19, 09:23. Anledning: La till text
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Per har nu börjat fiska och tog en flundra på 161 cm redan första turen så onekligen ser det lovande ut inför årets säsong!

/DaButt

Kommentera

Jag hoppas att man får stå och drilla hälle om en vecka då jag åker till röst på torsdag.. Hoppas vädergudarna är på min sida så man kommer ut och får ta storsejen också! Fan vad jag längtar!

Kommentera

Hälleflundran på 105 kilo vid Tromsö togs där jag ska prakticera!
            Älskar Sportfiske !

Kommentera

Idag bär det av till Röst!!! TJOHO!

Kommentera

Ursprungligen postat av gustengroda Visa inlägg
                Idag bär det av till Röst!!! TJOHO!
                Skitfiske på dig då! Får oss bär det av 14 juli men snart här sitter man med sina jiggar på bordet och drömmer. Tjejen hängde upp sig lite på att det låg spö sprida över hela sängen när vi skulle lägga oss i går kväll haha. Känsligt släkte måste nog skfa störe bostad evetuelt hyra lägenhet till fiske sakerna

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                117 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                282 visningar
                0 gillar