Öresund ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öresund ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öresund ?

Ska köpa en båt med en 20 hästars Honda motor, kommer att ha lomma som hemma hamn. Finns det någon som kann dela med sig av sina fiskeplatser utanför lomma eller vad man ska leta efter för djup/botten.

Tacksam för svar !

Ursprungligen postat av sandkryparen Visa inlägg
    Ska köpa en båt med en 20 hästars Honda motor, kommer att ha lomma som hemma hamn. Finns det någon som kann dela med sig av sina fiskeplatser utanför lomma eller vad man ska leta efter för djup/botten.

Tacksam för svar !
    Ett ekolod är ett måste! Sen behöver det kanske inte vara värsta sorten. Vi kör själv med ett Cuda 240 och det gör sitt jobb....men vi vill byta upp oss lite...främst för att köra lite mer VJ med större exakthet.

Du behöver inga speciella platser, bara att ge sig ut och fiska! Men köp båten först så skall jag ge dig lite platser att utgå ifrån sen.

Vad skall du fiska efter, det är nästan alltid bäst fiske över hård och stenig botten.

Nackdelen med Lomma är att det ligger längst inne i viken, så du får ganska lång gångtid jämfört med Malmö, Vikhög, Barsebäck, Landskrona och Helsingborg. Men sen är det jäkligt fint i Lomma och där är en aktiv båtverksamhet.

Kommentera

Tänkte fiska lite allt möjligt, men framför allt plattfisk, horngädda, Torsk om det finns möjlighet.
      Skulle gärn vilja regga någon art (har redan lyckats regga en skrubba så någon annan art vore roligt att regga. Båten kommer att levereras V.16. Finns det möjlighet att fånga någon annan art än nämnda så vore det roligt.
      Senast ändrad av sandkryparen; 2010-04-14, 15:31.

Kommentera

Området där nere är ju inte mina hemmavatten precis. Patrik i Team Poseidon har säkert bättre koll därnere, speciellt på torskfisket.
        Men det finns ju alla möjligheter att utforska plattfiskmetet därnere. Vi har ju varit över på danska sidan mot Köpenhamn och Tårbäck och metet skrubba och rödspätta med med framgång. De finns ju säkert på svenska sidan också. Testa djup på 6-12m på blandad sand, grus och musselbotten gärna där botten inte är helt jämn. Sedan så har ju området alla möjligheter att producera stor piggvar. Jag vet att det fångats stora varar därnere vid öringfiske. Bara ut och testa. Skulle rekomendera djup mellan 6-12 m där också. Gärna där det är lite ström i vattnet. En tunn sillstrimla ca 15 cm lång trollad i ca 1 knop längs botten.
        Horngäddan är ju på ingång och den kommer ju ned där också. Samlas ofta där det är lite strömt så testa runt grund eller uddar. Utanför Barsebäck torde väl vara ett bra ställe.
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ursprungligen postat av sandkryparen Visa inlägg
          Tänkte fiska lite allt möjligt, men framför allt plattfisk, horngädda, Torsk om det finns möjlighet.
          Skulle gärn vilja regga någon art (har redan lyckats regga en skrubba så någon annan art vore roligt att regga. Båten kommer att levereras V.16. Finns det möjlighet att fånga någon annan art än nämnda så vore det roligt.
          Om du vill så ta kontakt med mig via vår hemsida www.teamposeidon.se min mejl står på startsidan, så ska jag försöka att hjälpa dig så gott jag kan med platser.

Om du vill regga arter så har du större chans i Norra öresund då artrikedomen är mycket större. Men varje art har sin tid också och det beror på vilken art du är ute efter. Men som sagt dra i väg ett mejl till mig så fixar vi det
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

alldeles för grunt utanför lomma utan åk up till ven så får du bra fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Frejavbg Visa inlägg
              alldeles för grunt utanför lomma utan åk up till ven så får du bra fiske
              Tror du inte han upptäckt de själv efter 5år? Hehe
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              117 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              284 visningar
              0 gillar