Bästa årstid för stortorsken.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa årstid för stortorsken..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Just nu har Falken det bästa fisket de haft på över 15 år med flera torskar över 20 kg och 130 över 10 kg på åtta turer. Så bästa tiden borde vara NU!

Leker inte torsken i jan-feb i öresund?
    Senast ändrad av Mikael; 2010-03-21, 09:08.

Kommentera

När det gäller att fånga stor torsk i Öresund så är den bästa tiden jan - mars. Men du kan även få stor fisk på sommaren när torsken ställer sig i bulor om du vet var du ska fiska. fiskar man söder om Ven så är oftast torsken mindre 1- 6 kg men mycket lättare förhållande. Norr om Ven så är det oftast större fisk (om man fiskar på rätt platser) men betydligt svårare förhållande.

I Östersjön så har dom största blivit tagna under jan - april. Men där nere har du chans på stor fisk alltid om du kommer ut på dom rätta platserna vilket du gör med Falken. Men Falken har dom sista 8 turerna haft ett otroligt torskfiske med mängder med stor torsk precis som Mikael skriver. Det fisket som Falken har nu hör definitivt inte till vanligheterna. Jag prata med en som har kört på mycket vrakfiske där nere och det är otroligt duktiga havsfiskare (inga namn nämda) men dom bästa turerna hade dom 10 över typ. Den bästa turen har Falken haft 36 över, helt otroligt är det. Och det bara fortsätter turen i går gav 10 st över...

Men är du ute efter att få en stor torsk så försök att få en plats på Falken så fort som möjligt.
      Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2010-03-21, 10:06.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        hej, jag har fiskat på öresund ca 7 ggr och fångade en torsk på 14,2kg under påsklovet förra året (v.14?), den var seg att få upp och riktigt fet, men den var full av rom, sen på sommarn så har jag fångat 5kgs torsk som kämpat mer, men många säger att de äter på sommar höst och är feta då.

varför vill du fiska stor torsk? skryta?
        använd hellre lättare utrustning och fiska på sommarn då de är piggare och mer huggvilliga.

jag har börjat på sportfiskeakademin och skulle inte ta upp den torsken nu, skulle heller inte åka t pga att torsken håller på att bli utfiskad under leken.

Jag tror att det är för att han tycker om att få stor fisk som dom flesta!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
        0 svar
        117 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mattiaslindahl  
        Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
        6 svar
        284 visningar
        0 gillar