Båtkörkort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtkörkort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=hobbyfiske.se;491914]Som du skriver ganska många eftersom så innebär det ju att fler tolkat fel. Men vart är detta forum på väg. Först massa CR-"poliser" nu skall det tydligen dyka upp stavnings-"poliser" tolknings-"poliser" vad är nästa steg folk som blir påhoppade för att dom använder fel lina eller inte har rätt utrustning. Det är som dom sa på grannfejden på tv en gång, det finns folk som har aldeles för mycket tid över, det är dom som hackar på allt.

Hur vill ni man skall vara på detta forum för att få skriva, 100% svensk bästa betyg i svenska eller någon som håller med er klagande hela tiden så inte stavfel och tolkningsmissar uppstår. Vart är vi på väg C&R är för mig numera något som jag förknippar med något negativt, fick nyligen ett mail från en som setten bild på en snultra jag lagt på berget. Personen tyckte det var för djävligt, men denna person fångar mört och använder som agn det måste ju vara värre, dessutom var snultran död. Så allt gnällande får en att få avsmak för vissa saker.

Om man öppnar en tråd och vill ha svar på vad som gäller om norskt båtkörkort är det givetvis lämpligt att man svarar på hans fråga. Är det för mycket begärt?
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

[QUOTE=BBRF;492097]
      Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
      Om man öppnar en tråd och vill ha svar på vad som gäller om norskt båtkörkort är det givetvis lämpligt att man svarar på hans fråga. Är det för mycket begärt?
      Och bara för att man misstolkade eller läste fel så ger det dig rätten att göra påhopp att man skall lära sig läsa först. Om du nu inte redan vet det så är vi massor i sverige och i övriga världen som lärt oss läsa ock skriva. Men ibland så ser vi en sak men läser det som en annan, själv har jag periodvis stora problem att skriva för än hur fel jag skriver så anser hjärnan att jag skrivit rätt.

Men tydligen på detta forum så tidigare var det viktigt att man förklarade allt på en bild så den inte kunde misstolkas, för det var upp till den som lade ut bilden att se till att det inte kunde ske misstolkning. Och detta fick man påhopp för fast det är enbkelt för den som inte var säker på bilden att tex skicka PM. Men nu är det tvärt om med texter den som skriver har inget ansvar för att se till att alla missförstånd kan unvikas utan det är upp till läsaren. Så eftersom åtminstånde jag har problem ibland med text och skrift skall jag behöva lägga upp min sjukhusjournal för att slippa påhopp från sådana som dig. Sen får ni gnällspikar och påhoppare komma överens om vem som har ansvaret vid tolkning här på forumet den som lägger ut eller den som betraktar. För man blir ju påhoppad i båda fallen om det blir något fel.

tänk vad enkelt det hade varit för dig att bara skriva hobbyfiske du har nog missuppfattat skribenten det gällde norskt körkort. istället väljer du personpåhopp vilket jag inte kan förstå är forumet inte till för att hjälpa varandra, eller skall vi alla börja leta fel på varandra och ge nedlåtande komentarer.
      Är det det senaste som gäller meddela mig det för då kan man ju lika gärna lämna forumet för skitstövlar vill jag int umgås med vare sig på forum eller privat.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
        Som du skriver ganska många eftersom så innebär det ju att fler tolkat fel. Men vart är detta forum på väg. Först massa CR-"poliser" nu skall det tydligen dyka upp stavnings-"poliser" tolknings-"poliser" vad är nästa steg folk som blir påhoppade för att dom använder fel lina eller inte har rätt utrustning. Det är som dom sa på grannfejden på tv en gång, det finns folk som har aldeles för mycket tid över, det är dom som hackar på allt.

Hur vill ni man skall vara på detta forum för att få skriva, 100% svensk bästa betyg i svenska eller någon som håller med er klagande hela tiden så inte stavfel och tolkningsmissar uppstår. Vart är vi på väg C&R är för mig numera något som jag förknippar med något negativt, fick nyligen ett mail från en som setten bild på en snultra jag lagt på berget. Personen tyckte det var för djävligt, men denna person fångar mört och använder som agn det måste ju vara värre, dessutom var snultran död. Så allt gnällande får en att få avsmak för vissa saker.

Whisky beklagar att jag gått i detta ämne men jag missuppfattade ditt inlägg men gillar inte att bli påhoppad av folk som tror sig vara forumgudar.
        Hej Hobbyfiske!
        Jag ber om ursäkt om du kände dig orättvist påhoppad av mig nu. Jag försökte upplysningsvis bara tala om att du svarade på något som ingen frågat efter och är absolut inte ute efter att varken ge dig felläsningsböter, gripa dig eller skjuta dig eller slå ihjäl dig eller kalla dig apajävel, så snälla:
        kalla mig inte polis.
        Det var bara ett ren upplysning om att du hade fel denna gång och att du då kan rätta till ditt misstag med att be om ursäkt. Nu gör du precis tvärtom.
        Du framställer dig som ett offer för orättvisa påhopp genom att göra ett orättvist påhopp själv och sen tror du att fler misstag du gjort kan släta över det och vinna över sympatier?
        I och med att du hoppar på mig har du visat att du är vad en del brukar kalla för rättshaverist i din reaktion och har du haft svårt för at hitta förståelse bland övriga läsare förr så gör det det inte saken bättre.
        Ditt försvar:
        Som du skriver ganska många eftersom så innebär det ju att fler tolkat fel.
        håller inte! Det betyder inte att fler tolkat fel. Tvärtom, det betyder att fler tolkat saken rätt och jag hade kunnat uttrycka mig annorlunda och betydligt mindre smickrande för dig. Men som salig mamma sa:
        mata inte trollen!

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Och hur vet du att folk från storstadsregionerna jämfört med folk från bondhålor som Näshult inte varit i närheten av en båt tidigare?
          Göteborg ligger vid havet. Stockholm ligger vid Sverges mest översvämmade skog, ett antal till lite större städer ligger vid kusterna, var ligger Näshult?
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

[QUOTE=hobbyfiske.se;492110]

Och bara för att man misstolkade eller läste fel så ger det dig rätten att göra påhopp att man skall lära sig läsa först. Om du nu inte redan vet det så är vi massor i sverige och i övriga världen som lärt oss läsa ock skriva. Men ibland så ser vi en sak men läser det som en annan, själv har jag periodvis stora problem att skriva för än hur fel jag skriver så anser hjärnan att jag skrivit rätt.

Men tydligen på detta forum så tidigare var det viktigt att man förklarade allt på en bild så den inte kunde misstolkas, för det var upp till den som lade ut bilden att se till att det inte kunde ske misstolkning. Och detta fick man påhopp för fast det är enbkelt för den som inte var säker på bilden att tex skicka PM. Men nu är det tvärt om med texter den som skriver har inget ansvar för att se till att alla missförstånd kan unvikas utan det är upp till läsaren. Så eftersom åtminstånde jag har problem ibland med text och skrift skall jag behöva lägga upp min sjukhusjournal för att slippa påhopp från sådana som dig. Sen får ni gnällspikar och påhoppare komma överens om vem som har ansvaret vid tolkning här på forumet den som lägger ut eller den som betraktar. För man blir ju påhoppad i båda fallen om det blir något fel.

tänk vad enkelt det hade varit för dig att bara skriva hobbyfiske du har nog missuppfattat skribenten det gällde norskt körkort. istället väljer du personpåhopp vilket jag inte kan förstå är forumet inte till för att hjälpa varandra, eller skall vi alla börja leta fel på varandra och ge nedlåtande komentarer.
            Är det det senaste som gäller meddela mig det för då kan man ju lika gärna lämna forumet för skitstövlar vill jag int umgås med vare sig på forum eller privat.
            Jag skrev ju att jag tog i för mycket, och det var onödigt.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Göteborg ligger vid havet. Stockholm ligger vid Sverges mest översvämmade skog, ett antal till lite större städer ligger vid kusterna, var ligger Näshult?
              Ingen aning, utanför Götet?
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ibland önskar man det var alkolås på tangentbordet. Hade hög promille vid mitt uttalande.
                Ber om ursäkt för om någon tog illa vid sig och raderar.

Näshult ligger i centrala småland.

Kommentera

Hittade lite info på en annan sida.

Från 1 maj 2010 gäller att man ska ha båtförarbevis eller liknade om man framför båt som är 8 meter och där över, eller om motor är på 25 hk eller mer.
                  Dock gäller inte reglerna om man är född före 1980.

Hej o hå
                  http://team-safari.blogspot.com/

Kommentera

Ingen aning, utanför Götet?
                    Neeej. Eller joo. Allt ligger väl utanför Götet
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    243 visningar
                    0 gillar