Lycka på västkustvrak? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lycka på västkustvrak?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lycka på västkustvrak?

Hej,

Är det någon som haft någon lycka på västkustvraken detta året eller är det bara jag som tycker det blivit riktigt kasst? Har inte så värst stor båt (Yamarin 50 SC) så jag brukar hålla mig till Ringvraket, 910 och Risvraket som längst ut (Rönnäng/Kåreviken som hemmahamn). Dessa vrak har åtminstone tidvis tidigare kunnat producera fisk över 5 kg och bra med snäppet mindre, men iår så har jag inte lyckats få något över typ 3-4 kg. Vad är era upplevelser av dessa eller andra liknande vrak grundare än 100 m i år? Eller fiskar alla nordväst Skagen numera?

Vädret har ju förstört det mesta av havsfisket i år. Få gånger som det varit möjligt att komma ut överhuvudtaget på något vrakfiske. Det har blivit upp till 12 kg, men det var längre ut än de vrak du beskriver. Sedan jag kom tillbaks från Norge för 5-6 veckor sedan, så har det inte varit en enda okej dag att utnyttja till havsfiske som jag samtidigt haft möjlighet att vara ledig på.

Det är även tätta trålare som rensar friskt bland fisken, som mest såg jag 6-7 trålare en tur i våras. Då blir det inte mycket kvar. Inte minst när de numer kan slicka vraken med trålen, tack vare den sofistikerade elektroniken de har.

Skit det här med vädret och skit med trålare!

/K

Ursprungligen postat av Dudden Visa inlägg
    Hej,

Är det någon som haft någon lycka på västkustvraken detta året eller är det bara jag som tycker det blivit riktigt kasst? Har inte så värst stor båt (Yamarin 50 SC) så jag brukar hålla mig till Ringvraket, 910 och Risvraket som längst ut (Rönnäng/Kåreviken som hemmahamn). Dessa vrak har åtminstone tidvis tidigare kunnat producera fisk över 5 kg och bra med snäppet mindre, men iår så har jag inte lyckats få något över typ 3-4 kg. Vad är era upplevelser av dessa eller andra liknande vrak grundare än 100 m i år? Eller fiskar alla nordväst Skagen numera?
    Senast ändrad av Sturgeon; 2009-09-05, 15:28.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
      Det är även tätta trålare som rensar friskt bland fisken, som mest såg jag 6-7 trålare en tur i våras. Då blir det inte mycket kvar. Inte minst när de numer kan slicka vraken med trålen, tack vare den sofistikerade elektroniken de har.
      Jo, sant. Stöter allt som oftast på trålare som stryker längs vraken om det inte redan är helt inringat med nät.... Får väl göra som alla ni andra och köpa större båt och dra längre ut. För jäkla trist bara att behöva åka så fruktansvärt långt för att ha chans på fisk numera. Är situtationen bättre ang. trålare/nät på vraken längre ut då?

/Petter

Kommentera

Den blir aningen bättre längre ut på djupare vatten. Men hua 30+ sjömil ut så får det vara bra väder och det är det inte ofta. Enda som kommer dit är pensionärer, sjukpensionärer eller andra med helt egen tid som har möjlighet att åka så fort det är okej väder om det så är mitt i veckan. De flesta som i bästa fall har helger att åka ut på, de har det tufft i år.
        Senast ändrad av Sturgeon; 2009-09-06, 17:34.
        sigpic

Kommentera

Jag trailade båten på 30 kärra från Karlstad till Göteborg för o havfiska för någon månadsen, kom inte många sjömil från bryggorna, var bara att åka hem igen. Skitväder.

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg
            Jag trailade båten på 30 kärra från Karlstad till Göteborg för o havfiska för någon månadsen, kom inte många sjömil från bryggorna, var bara att åka hem igen. Skitväder.
            Ja, det är inte roligt som det är nu. Tråkigt att du inte kan komma ut när du gjord den gedigna arbetsinsatsen.
            sigpic

Kommentera

Fiskar lite längre norrut och det vraken givit i år är nästan bara gråsej och bleka. Där har vi inte märkt någon skillnad på antal eller storlek, tycker det varit mer bleka rent av. Torsken däremot har man fått någon enstaka av och de har fått simma tillbaks. Kanske varit ute på 5-6 vrakturer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              106 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              243 visningar
              0 gillar