Oerfaren hälleflundrafiskare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oerfaren hälleflundrafiskare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oerfaren hälleflundrafiskare!

Hej alla! Jag har aldrig fått någon hälleflundra och är sugen att testa, men jag har inga erfarenheter av det fisket. Det enda jag vet är att det är bra på röst men det är lite för dyrt för mig.

Det skulle vara snält om någon kunde ge några tips angående beten, billigare platser/campingar och vilka tider som är best.

Skitfiske!!

.....

Drar bara igång det

Kommentera

Ursprungligen postat av Raz94 Visa inlägg
      Drar bara igång det
      Mitt tips

[FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Ådalsnes i Norge. Finns gott om campingar där. Det verkar inte vara så svårt att få hällor där. Jag fick två på 20 minuter och jag är en havsfikeamateur.

Kommentera

Saltströmmen (Kyrkviken) brukar vara en billig och bra nybörjarplats. Finns billigt boende hos nån Odd intill Sundanbron eller på den berömda "Svenskdödarcampen" precis intill.
          Fyra Gulp och en Rom & Cola
          Besök min fiskeblogg

Kommentera

Tack för alla svar! .... Jag har varit i norge 2 gånger och det var ett fantastiskt fiske båda gångerna, men ingen kveite.:........Det får bli nästa gång ......skicka gärna mer svar, om det är någon mer erfaren där ute såklart

Kommentera

Om det bara är flundra du är ute efter så har du massor med billiga boenden. Du måste inte bo på någon av de kända camperna långt ute till havs. Flundra får du ju lika mycket av långt in i fjordarna. Runt de lite större städerna i norra norge finns det många personer som hyr ut boende och båt till bra priser. Då det är innomskärsfiske så behöver man inte ha lika höga krav på båten. Det är ju inte lika bekvämt som att bo på en riktig och anpassad fiskecamp som att bo på nått mindre privat ställe men det är oxå skillnad i pris.
              Jag TROR att vill man ha en skaplig chans till flundra så ska man satsa på att ta sig långt norr ut. Inte söder om Moi rana området iallafall. För lite tips kan du läsa en dagbok jag skrev i somras då jag var i Tromsö i nästan en månad och lade mycket tid på flundra. Gå in på www.norgefiske.se och under forumet där så hittar du en tråd som heter: Dagbok från Tromsö. Där har jag srivit ner de tipps jag kan ge och berättat på vad och hur jag fångade mina flundror.
              Mvh Lidberg

Kommentera

Grymt spännande dagbok och tack för tipset!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                243 visningar
                0 gillar