Fendrarna ute eller inne? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fendrarna ute eller inne?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Det enda jag hört är det estetiska perspektivet, att det inte ser snyggt ut, men vad gör det? Själv har jag alltid tagit in dem för de hoppar och studsar när det är vågor.
    Som politiskt korrekt person håller jag med om att de studsar och far runt i gropig sjö vem fan bryr sej annars!!
    Skruvar man på båten och det är trångt och jävligt är de skitbra under knäna tro mej!
    Senast ändrad av TAMTAM; 2009-08-25, 19:29.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag läste nån krönika i en båttidning, där krönikören ondgjorde sig över fenderseglare. Och det var ingen ironi. Han menade att den som inte tar in sina fendrar slarvar sannolikt med allt annat också, så man gör bäst att hålla undan när en fenderseglare kommer i närheten.
      Fyra Gulp och en Rom & Cola
      Besök min fiskeblogg

Kommentera

Personligen har jag dom ute under färd men dom är uppkrokade i bakkant så dom hänger längs sidan och inte studsar när man kör. När jag kommer till en ny klippa där jag vill ligga så tar det bara några sekunder att ha dom på plats. Skulle aldrig stuva ner dom för att folk har åsikter i att dom inte får vara ute. Jag vill att det skall vara praktiskt och bekvämt när jag är ute dumma åsikter för folk ha för sig själva.
        Ligger man och fiskar längs klippor så har jag ju nästan fiskat färdigt innan den som stuvar undan fått fram sina och sedan lagt sig i läga.

Nej full fart fram peta loss uphägningen på fendern i med bergkilen och fiska enklare blir det inte.
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Klart man har fendrarna utanför när man kör, båten blir snyggare och dessutom kanske man har tur att tappa någon så man får köpa nya.
          Pike Vobiscum

Kommentera

Varför i hela friden skulle man vilja ha dem hängande utanför när man är ute med båten? Det är ju lite som att ha b*llen ute då man är ute och promenerar eller springer. Den slänger och far och riskarar att fastna i allt möjligt. Fendrarna liksom b*llen hålls inne tills dess att de skall användas.
            ... everything else is baitfish.

Kommentera

Småbåtar man möter med puttifrånisarna ute brukar ju oftast va bofasta skärgårdsbor har jag fått för mig. Dom skiter kanske i vilket, dom åker ju båt när dom måste, inte för att det är fint väder. Själv tror jag att regeln att fendrarna "ska" in kommer från yrkessjöfarten/marinen där allt ska va surrat och inget fladdrar å dinglar, lite som att inte ha tamparna i en hög på durken. Sen är ju vi fritidsbåtsägare ett släkte för sig, ett högt nöje är att ta sig tid att iaktta å lyssna på folk i tillbehörs butiken en lördag i maj, endel tokigt har man ju snappat upp och då förstår man att vissa tror att båten kommer att sjunka om fendrarna är ute...ja, var å en gör som han vill..

Kommentera

...Eller så skaffar man sig en båt som inte behöver fendrar!!!

Tycker det är det ren idioti att reta sig på folks fendervanor.

För övrigt anser jag att kartago bör förstöras!
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
                  Stockholmsballongerna skall vara undanstoppade under färden. Slut!
                  *asg* Första gången jag hörde det smeknamnet...

Men som marbleman sa. De flesta småbåtar med fendrar ute hör nog till bofasta eller dom med tomter ute på öarna.

Personligen skiter jag högaktningsfullt i vad folk tycker om mina fendrars placering. Ibland är dom inne och ibland ute. Men samtidigt har jag också en sån båt som egentligen inte behöver fendrar.

Sen vill jag avsluta med att säga:
                  Fendrar är som kofångare på bilen, inte fan tar man bort dom när man kör iväg
                  "Old enough to know better, young enough to do it anyway."

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                  0 svar
                  106 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                  Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                  6 svar
                  241 visningar
                  0 gillar