Krabba - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krabba

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Krabba

Har hört att krabba ska vara det överlägset bästa agnet till större skrubbskädda. Planerar att rikta in mitt fiske mot skrubba nu till hösten och bunkra upp med krabbor. Hur man däremot använder krabba som agn vet jag inte riktigt.
    Blir köttet slabbigt om man fryser det?
    Vilka delar använder man?
    Måsta man näta den?

Kommer inte använda mig av hel krabba, då jag inte kan få tag på de riktigt små krabborna.

Tacksam för svar

I england används krabba flitigt. Detta kanske kan vara till hjälp? http://www.fishing-forum.info/sea-fi...eler-crab.html
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Lysande! Tackar så mycket. Ska provas. Drygt bara att använda elastisk tråd...
      Frysas? Någon?

Kommentera

Hej Jonas!

Ska du rikta ditt fiske från båt och i öresund eller något annat vatten ?
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tjena Patrik.
          Först blir det på Kriegers, och skulle inte det gå,så blir det nån tur på vandia och på några ställen i Malmö från land. Finns några bra ställen runt Malmö faktiskt. Sugen på att jaga dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
            Tjena Patrik.
            Först blir det på Kriegers, och skulle inte det gå,så blir det nån tur på vandia och på några ställen i Malmö från land. Finns några bra ställen runt Malmö faktiskt. Sugen på att jaga dom?
            Okej ska du ut med Falken till kriegers ? ja dom brukar ta stor skrubba i Malmöhamn bland annat men var i hamnen vet jag inte riktigt. Vi pillemetar rätt mycket på hösten men från egen båt i bland kan det bli någon tur med vandia om vår klubb hyrt den eller något.

Men i år ska reg skrubban upp bland annat så är det bara.Var ute i förrgår men det verka inte som det skulle vara våran dag helt enkelt. Vi börjar på ett ställe som håller stor skrubba kommer varje år stor skrubba där mellan 1 - 1,5 kg. Men fisket var riktigt segt så vi kör upp i norra öresund i stället även här är det segt dock blev det 9 arter men vi fiska inte efter arter. Där träffar jag ett Danskt team som jag har kontakt med och vi ligger och fiskar i hop lite. Sen bestämmer dom sig för att köra till skrubbestället och då hade fisket kommit i gång 30 fina skrubbor och reg på rödspätta på 1,5 kg.

Om man är ute efter stor skrubba så tror jag att det är enklast att plocka den i södra öresund. Man har mycket mer plattfisk uppe i norra öresund men fångsten vid pillemete i södra öresund är nästan bara skrubbor. Och ofta håller dom riktigt bra storlek vet en liten turbåt som kör riktade meteturer i södra öresund och dom kan ligga på allt mellan 30 - 150 plattfiskar och det är bara skrubbor kanske 1 - 2 rödspättor samt någon sandskädda. Men det som är mest intressant är att dom kan ha 2 - 3 reg på skrubban per tur i bland, nästan varje tur kommer det skrubba över 1 kg i alla fall.

Men det är inte riktig fart i fisket än men det kommer någon vecka till sen så...

Kommentera

Tjena! Använd krabbor som precis har bytt skal då är de mjuka och luktar gött.
              Sen så säkrar du dem med surgifix (köp på apoteket)
              Testa även cocktails med krabba och sill tex.
              Har haft riktigt bra fiske med detta agn i lagans mynning men det var ett par år sedan..
              Lycka till!

Kommentera

Ute i går och fiska skrubba det blev 23 st 17 st av dom var över 500 gr största på 930 gr. Och detta på ett nytt ställe. Riktigt kul när nya platser levererar bra fiske. Jag är helt säker på att reg skrubban kommer inom ett par turer

Kommentera

Oj, ja den platsen verkar nog så lovande. Själv får man vänta tills oktober från land iaf. Skrubborna kanske finns där men rejält i minoritet jämfört med smörbultarna...

Kommentera

Så kom första reg skrubban det var Farsan som stod för den och den vägdes till 1,2 kg. Nu ska jag bara ha upp min med.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    117 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    283 visningar
                    0 gillar