Nytt rekord på hälleflundra - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt rekord på hälleflundra

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt rekord på hälleflundra

Hittar ingen annan källa än aftonbladet.. Vilken tur att man ska upp dit den 15 Aug!

Finns dock en kommentar om att någon tagit en 300kilosfisk i Kanada i år under artikeln. Isåfall är det ju inte nytt världsrekord.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      Finns dock en kommentar om att någon tagit en 300kilosfisk i Kanada i år under artikeln. Isåfall är det ju inte nytt världsrekord.
      Uppenbarligen så är det inte bekräftat iom. att den här fångsten är världsrekordet.
      Med vänliga hälsningar
      Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av Lividius Visa inlägg
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5613660.ab
        ---
        Vilken tur att man ska upp dit den 15 Aug!
        Varför är det tur? Nu är ju fisken du är ute efter redan fångad!
        Fyra Gulp och en Rom & Cola
        Besök min fiskeblogg

Kommentera

Visst är det väl tur att ha en resa bokad med Bosse, lär ju inte bli lättare att boka hans resor efter detta...
          Själv åker jag imorgon och det ska bli skoj att komma upp dit igen och prova lyckan.

Kommentera

grym fisk!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Det är 2 olika arter.

Stilla havshälleflundra (Hippoglossus stenolepis)

Atlantisk hälleflundra (Hippoglossus hippoglossus)

Enligt vad jag läst så ska den atlantiska vara en mycket bättre fighter!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
                Visst är det väl tur att ha en resa bokad med Bosse, lär ju inte bli lättare att boka hans resor efter detta...
                Själv åker jag imorgon och det ska bli skoj att komma upp dit igen och prova lyckan.
                Att trycket ska öka på resorna tror jag inte mycket på. Ska man se till fisket överlag så är det väl inget att skryta med läs Dream teams blogg 67 torskar mellan 1 - 9,2 kg och en massa lubbar mellan 1 - 4 kg kungsfisk på 200 gr. Sen kan dom ha haft otur med fisket inte vet jag hade jag kommit hem med ett sånt resultat efter en resa till Nordnorge så hade jag varit mycket besviken. Det gäller att ha bra båtar så man kan ta sig ut en bit så man når bra platser. Det var en slumpfisk dom fiska inte ens efter kveite givetvis en otrolig fångst och ett stort grattis till fångstmannen. Man kan inte bedriva havsfiske i Nordnorge med en plasteka på 4, 5 meter det är att spela rysk roulette med sitt liv om man går för långt ut.
                Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                  Att trycket ska öka på resorna tror jag inte mycket på. Ska man se till fisket överlag så är det väl inget att skryta med läs Dream teams blogg 67 torskar mellan 1 - 9,2 kg och en massa lubbar mellan 1 - 4 kg kungsfisk på 200 gr. Sen kan dom ha haft otur med fisket inte vet jag hade jag kommit hem med ett sånt resultat efter en resa till Nordnorge så hade jag varit mycket besviken. Det gäller att ha bra båtar så man kan ta sig ut en bit så man når bra platser. Det var en slumpfisk dom fiska inte ens efter kveite givetvis en otrolig fångst och ett stort grattis till fångstmannen. Man kan inte bedriva havsfiske i Nordnorge med en plasteka på 4, 5 meter det är att spela rysk roulette med sitt liv om man går för långt ut.
                  Det är ju Öien 530 tror de är samma som Nordnatur har på andörja å där kostar det väll 17000 för en vecka . Ja var själv i Helnesund för 2 veckor sen å blåser det 10 m/s så kommer man inte ut .Nu är ju resan relativt prisvärd om man som ja inte har några galna fiskekompisar att åka med , jämfört med fanatsi priserna på Röst å söröya . Men då får man ju tänka att man får ju vad man betalar för , ja vet inte om man kommer ut på söröya /röst om det blåser 10 m/s . Att det gungar är väll en sak men när vattnet slår in å rinner in i flytoverallen då vill inte ja va ute . Det hände för mig I flatanger 2008 å då var det bättre båtar där än I Helnesund men mer öppen skärgård.

Å vi hade själv inget drömfiske eftersom det blåste . Men ja vet dom som har åkt från Helnesund med 3 hälleflundror å torsk i 10 kg klassen nog finns det fisk alltid .

/Fredrik

Kommentera

Helnessund...

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                    Hej Patrik
                    Fisket denna veckan vart väldigt trögt troligtvis berodde detta på att vi hadde så gott som vind stilla hela veckan...
                    Men jag är väldigt nöjd med resan ändå då det är en Natur upplevelse som man inte får lika lätt i svenska vatten...
                    för vi fick se Vikarval på ca 5 meters håll (aningen för när enligt mig)
                    Tumlare, sälar, Havsörnar, hjälpa till att få upp En hälleflundra på 211,5 kg till rensrummet, torsk på 16250g, Sej på 12100g, Uer (Kungsfisk)....
                    Och vet man att torsken inte är så väldans stor är det ju bara att fiska med lättare prylar...
                    för torsk på runt 3-4 kg är rätt kul att få men Verticaljiggingspö och 0.07 flätlina plus att vi fick med oss 15 Kg torsk file hem..

Från vänster övre raden:
                    Marko, Roar, Stig, Helge, Rune, Hilding, Anders, Lennart, Peter, Stellan, Fredrik, Fredrik, Jimmy, Uno, Carl-Christian, Arne, Olle
                    Från vänster nedre raden:
                    Hans-Ove "Världsmästren" Nilsson, Kasper, Bosse, Ingemar, Robban, Crister, Anders, Lars-Gunnar.....

Och jag hörde ingen på resan som hadde något att klaga över...
                    Min första resa till norge och jag är jävligt nöjd...
                    Och om det vore fångstgaranti på en resa på Norgefiske så hadde det inte varit något sportfiske..
                    Mvh
                    Marko Barkström
                    marko@dream-teams.se
                    http://www.dream-teams.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    242 visningar
                    0 gillar