Tjena alla!! jag började fiska för något år sen och känner ingen direkt som gillar fiske och kan speccielt mycket om det så jag är realtivt mycket själv lärd men jag har ett par frågot om havs fiske och liknande här kommer mina frågor:
1. Påverkar starka vindar fisket i havet när det upptsår stora vågor?
2. Är beteslås och lekande samma sak?
3. Kan man använda wobblers vid kusten efter havs öring och andra fiskar i kust?
4. Vilka drag funkar allra bäst på kust ifrån land men haspel spö?
5. Kan man fiska torsk från land?
6. Vilken färg bör jag välja i havet på dragen?
7. Vilket är det bästa vädret att fiska i?
8. När man fiskar på kust bör det vara vind stilla eller vind?
9. Hur funkar en tackel och hur använder man dom? och kan man fiska ifrån land med dom?
10. Om man har en multi rulle förlänger det kastet och betes vikts gränsen än med vanlig haspel rulle?
11. Används bly och hagel till för att man ska kunna kasta längre?
12. Blir det bättre fiske om jag sätter en pärla strax för draget och isåfall vilken färg är bäst för havs öring?
13. Vilka säsonger gäller det för följande fiskar: Hasvs öring, Horn gädda, Fjärsing, torsk och makrill?
14. Vad menas med vrak i fiske väg?
15. Vad har betes lås och tafsar för possitiva sidor och negativa?
Jag hoppas att någon kommer kunna ta sig lite tid oh hjälpa mig ort med frågorna Tack på förhand
//// Bass
1. Påverkar starka vindar fisket i havet när det upptsår stora vågor?
2. Är beteslås och lekande samma sak?
3. Kan man använda wobblers vid kusten efter havs öring och andra fiskar i kust?
4. Vilka drag funkar allra bäst på kust ifrån land men haspel spö?
5. Kan man fiska torsk från land?
6. Vilken färg bör jag välja i havet på dragen?
7. Vilket är det bästa vädret att fiska i?
8. När man fiskar på kust bör det vara vind stilla eller vind?
9. Hur funkar en tackel och hur använder man dom? och kan man fiska ifrån land med dom?
10. Om man har en multi rulle förlänger det kastet och betes vikts gränsen än med vanlig haspel rulle?
11. Används bly och hagel till för att man ska kunna kasta längre?
12. Blir det bättre fiske om jag sätter en pärla strax för draget och isåfall vilken färg är bäst för havs öring?
13. Vilka säsonger gäller det för följande fiskar: Hasvs öring, Horn gädda, Fjärsing, torsk och makrill?
14. Vad menas med vrak i fiske väg?
15. Vad har betes lås och tafsar för possitiva sidor och negativa?
Jag hoppas att någon kommer kunna ta sig lite tid oh hjälpa mig ort med frågorna Tack på förhand
//// Bass
Kommentera