Fiske i varberg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i varberg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i varberg?

Hej !
    Jag ska nu på tisdag 12/7 till Varberg för att träffa släktingar. Och då hade jag tänkt att ta med något att fiske med när jag ändå är där nere. Men nu är det så att jag aldrig har fiskat på västkusten så jag har ingen aning om vilka fiskar man kan få och hur man får dem. Jag har ingen båt eller något så jag hade tänkt att fiska från non klippa eller liknande. Men jag har ingen inget annat än hasselutrustning. Går det att fiska med ? Och vilka drag ska man fiska med för bäst resultat?

Tack för alla svaren

testa näbbgädda eller berggylta:P båda tar på bottenmete med räka. då kan du även få någon plattfisk.

Kommentera

Men kan man inte fiska med vanliga jiggar eller wobblers?

Kommentera

jiggar kan funka, jag har fiskar några gånger i träsklövsläge i hamnen där, då fick ja 3 näbbgäddor. inte allt för bra men väldigt roligt! de tar även på lång smala silver drag. men säger bara en sak, räka is the shiit på kusten!!! fungerar till det mesta!

Kommentera

Copy+pastear in det jag skrev till nån annan..

"Men i Varberg för enkelt fiske vill jag säga att du ska köra från yttersta pirarna i hamnen.. Antingen på Getterösidan, där det är 4-5 meter djupt rätt ner, eller stadssidan där du har 11m rätt ner..

Har makrillen kommit in så får du det där utan problem med häckla och pirk, kasta ut och veva in.. annars kör du på bottenmete efter allt vad havet har att erbjuda..
          (Ska själv ner dit på tis-ons-tors, så vi kanske ses ) "

Kan tillägga att piren i träslövsläge är helt ok med, men hysterisk båttrafik och inte lika fint i mina ögon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          106 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          242 visningar
          0 gillar