Näbbgädda runt Karlskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näbbgädda runt Karlskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Näbbgädda runt Karlskrona

Någon som känner till några bra ställen från land för näbbgäddefiske runt Karlskrona?
    Hur länge varar säsongen ungefär, det är kanske i slutet nu eller?

kör vid brofästet på hasslöbron är näbbisarna där så märks det!
    annars kanske det lider mot sitt slut?!
    det vet säkert nån annan här bättre om!
    Växjö Specimenklubb!

Kommentera

Har varit på Hasslöbron redan, fick några näbbgäddor. Finns det några andra bra ställen? Det verkar ofta blåsa motvind på den sidan av bron där folk står. På andra sidan bron där det verkar vara mer vindstilla har jag inte sett att det står några och fiskar. Det skulle vara kul med fler ställen där det kanske är bättre vindförhållanden.

Kommentera

Ursprungligen postat av ocajram Visa inlägg
        Har varit på Hasslöbron redan, fick några näbbgäddor. Finns det några andra bra ställen? Det verkar ofta blåsa motvind på den sidan av bron där folk står. På andra sidan bron där det verkar vara mer vindstilla har jag inte sett att det står några och fiskar. Det skulle vara kul med fler ställen där det kanske är bättre vindförhållanden.
        Har du varit ute på saltö än? Där finns en hel del ställen att stå på, vet ej om det finns någon näbbgädda där dock, men vanlig gädda har jag fått några! Men annars så brukar väl näbbgäddan vara inne samtidigt som all sill rent säsongsmässigt? Är så olika från år till år ibland i slutet av april andra år juni jäkla sena är dom ibland...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
        0 svar
        108 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mattiaslindahl  
        Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
        6 svar
        255 visningar
        0 gillar