Nybörjare inom havsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare inom havsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare inom havsfiske

Hejsan!

Jag har blivit sugen på att börja med havsfiske från land. Har fiskat en del i min ungdom men då endast i insjöar.
    Vilken sorts utrustning behöver jag? Typ av spö? Agn/bete/drag?
    Jag bor i Gävle och hade tänkt fiska här i trakterna, vad gäller vid havsfiske i form av tillstånd, måste man ha fiskekort?
    Jag vill göra detta både för att få lite extra fisk på bordet samtidigt som jag tycker att det är väldigt skönt och avslappnande att fiska.

Är medveten om att det här är en väldigt bred fråga och ber er ha överseende med detta.

Mvh

//Micke

Ursprungligen postat av Bergatroll Visa inlägg
    Hejsan!

Jag har blivit sugen på att börja med havsfiske från land. Har fiskat en del i min ungdom men då endast i insjöar.
    Vilken sorts utrustning behöver jag? Typ av spö? Agn/bete/drag?
    Jag bor i Gävle och hade tänkt fiska här i trakterna, vad gäller vid havsfiske i form av tillstånd, måste man ha fiskekort?
    Jag vill göra detta både för att få lite extra fisk på bordet samtidigt som jag tycker att det är väldigt skönt och avslappnande att fiska.

Är medveten om att det här är en väldigt bred fråga och ber er ha överseende med detta.

Mvh

//Micke
    Finns väl en sportfiskebutik, Gävle fiskeredskap? http://www.gavlefiskredskap.se/syste...=475&HSID=5680 Dom kan säkert hjälpa dig.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
    0 svar
    108 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
    6 svar
    255 visningar
    0 gillar