Mycket tång och skit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket tång och skit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mycket tång och skit

jag köpte mig ett par vadarbyxor idag, och åkte iväg till ett grunt ställe i havet och vadade ut, men vart jag än kastade så efter 3 - 4 vevtag så fastnade det en massa jävla tång å skit på kroken och då går de ju fan inte att få någon öring, eller ja fisk över huvudtaget. Hur ska man bära sig åt? Byta ställe helt eller köra med vassdrag eller vad?

Några tips / förslag?

ibland är det mycket tång och då får man tyvärr byta ställe....
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

köra med så ytgående som möjligt, funkar det inte är det nog bara byta ställe.
      www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Kommentera

Gå tillbaka dagen efter om du tror på stället, det kan ju vara mycket flytande skit som inte finns där när vind och ström går åt nåt annat håll. Men går du där bara för kastandets skull så byt ställe.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ja, jag får väl prova vada ut ännu längre och se om de släpper, för det är inget flytande de sitter fast i botten eller hurfan man ska säga, de växer där. Kom på att jag kan ta flugspöt och prova lite med fluga, får köpa mig några vettiga flugor först bara

Kommentera

Hej ...testa på utkanten av tången ,mellan stenar tångruskor osv...och kör med ett bete som går högt i vattnet . Det brukar vara svårt att fiska där tången går upp till ytan ,eller omöjligt vill jag nog säga. leta efter ett ställe där det finns sten som syns ovanför vattnet blandat med tång, och sand botten , där är det enklast att vada. och fiska dig utåt djupet. kasta åt alla håll ,även bakom dig, innåt innan du vadar mot grundare vatten . Kolla på filmerna , Havsöringens Hemligheter 1,2,3 dom är grymt bra och lärorika. Är själv nybörjare på detta ,men det har börjat lossna en del nu ,.har fått ett 10-tal godkännda iår nu .

Mvh Thomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Tamas Visa inlägg
              Hej ...testa på utkanten av tången ,mellan stenar tångruskor osv...och kör med ett bete som går högt i vattnet . Det brukar vara svårt att fiska där tången går upp till ytan ,eller omöjligt vill jag nog säga. leta efter ett ställe där det finns sten som syns ovanför vattnet blandat med tång, och sand botten , där är det enklast att vada. och fiska dig utåt djupet. kasta åt alla håll ,även bakom dig, innåt innan du vadar mot grundare vatten . Kolla på filmerna , Havsöringens Hemligheter 1,2,3 dom är grymt bra och lärorika. Är själv nybörjare på detta ,men det har börjat lossna en del nu ,.har fått ett 10-tal godkännda iår nu .

Mvh Thomas
              Ja, jag har havsöringens hemligheter 3 och 4. Här e de inte så stora fina områden som i dom filmerna. här e de ofta vikar på 20 - 30 meter bara, inte som där 3 - 400 meter fina stränder

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              117 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              283 visningar
              0 gillar