Havsfiske Lysekilkommun - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske Lysekilkommun

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske Lysekilkommun

Hallå!

Jag har bott på västkusten, Lysekil kommun i något år nu och har precis börjat fiska i havet. Jag har varit ute och kastat efter öring ute på härnäset / slävik ganska mycket sen premiären, men jag har inte haft ett enda hugg, finns det ingen öring här eller vad gör jag för fel?

Börjar seriöst tappa hoppet om fisk nu. Några tips på ställen? Eller tips på hur man fångar fisken? Vilka drag osv, är bottenmete något att satsa på? Snälla hjälp mig nu !

//Patric

Det sägs att havsöring är den av våra "vanliga" fiskarter som kräver flest antal kast mellan varje hugg. Mitt tips är: Nöta, nöta nöta.

Jag brukar inte heller få något. Var nog över 15 år sen jag fick en öring senast. Jag har inte den tiden längre, och när jag väl har tid att fiska vill jag satsa på något som ger resultat. Eller åka långt bort och fånga nåt mer ovanligt.
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Spuute Visa inlägg
      Hallå!

Jag har bott på västkusten, Lysekil kommun i något år nu och har precis börjat fiska i havet. Jag har varit ute och kastat efter öring ute på härnäset / slävik ganska mycket sen premiären, men jag har inte haft ett enda hugg, finns det ingen öring här eller vad gör jag för fel?

Börjar seriöst tappa hoppet om fisk nu. Några tips på ställen? Eller tips på hur man fångar fisken? Vilka drag osv, är bottenmete något att satsa på? Snälla hjälp mig nu !

//Patric
      De finns massor av öring runt lysekil, Sök dig till grunda vikar allt från 20cm till 2-3 meters djup så kommer du få öring. men de gäller att inte ge upp och de gäller att inte ge upp!. gullmarsbadet brukar vara hyffsat sedan finns de flera bra ställen i lyse. men mitt i lysekil är de sämre med öring de är rätt djupt runt sjävla staden. men sök dig ut mot lyse å gå tills du hitttar dom grunda vikarna på 1-3 meters djup så kommer resultatet. om du inte skulle få något så kan jag ta med dig på en tur så kan jag visa ett par ställen som brukar funka bra

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      106 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      242 visningar
      0 gillar