Stora Havskatterna kanske kommer tillbaks - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora Havskatterna kanske kommer tillbaks

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inlägg
    Så bara för att man inte kan stoppa all miljöförstöring till 100% så kan man lika gärna skita i det?
    Det finns även grader i helvetet...

Det klingar falskt när inte ens Greenpeace klarar att köra miljövänligt. Om de nu inte använder rapsdiesel i båten, det vet jag förstås inte. Den som vet får gärna meddela oss.

Att dumpa sten i sjön är däremot bra, det säger jag inget om.
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
      Det klingar falskt när inte ens Greenpeace klarar att köra miljövänligt. Om de nu inte använder rapsdiesel i båten, det vet jag förstås inte. Den som vet får gärna meddela oss.

Att dumpa sten i sjön är däremot bra, det säger jag inget om.
      Finns det ens rapsdiesel att köpa i hamnar? ganska säker på att det inte finns i rapsdiesel i att tillgå i hela världen, annars får dom kanske beställa dit en tankbil med rapsdiesel.

Kommentera

Känns som diskussionen spårat ur lite. Själv föredrar jag att de kör på fossila bränsle men gör en insatts med sina båtar. Lite onytta får vägas mot massor av nytta när inget alternativ finns.

Det är mycket bra de dumpar stenblock. Det tragiska är enligt mig att man måste ta till sådana åtgärder bara för att länsstyrelserna är så flata att de inte klarar av att stoppa fisket i Natura 2000 områdena vilket borde vara självklart. Varför ha marina reservat om det inte gäller fisket? Helt meningslöst ju.
        Det är länsstyrelserna som skapar de lokala bevarandeplanerna för Natura 2000 områdena.

Vill ni ta kontakt med ansvariga för att påtala problemet. Man behöver inte säga eller skriva så mycket utan mer reagera mot det olämpliga att yrkesfisket får fortsätta i ett Natura 2000 område som borde skyddas.:

Länstyrelsen Halland:
        Fiskeenheten Peter Norell
        035-13 22 77
        peter.norell@lanstyrelsen.se

Miljövårdsenheten Börje Andersson
        035-13 22 20
        borje.andersson@lanstyrelsen.se

Länsstyrelsen Västra Götaland
        Naturvårdsenheten
        031-60 50 00
        natur.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Vattenvårdsenheten
        031-60 50 00
        vattenvard.vastragotaland@lansstyrelsen.se
        fiske.vastragotaland@lansstyrelsen.se
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Nu har jag skickat mail till alla, det borde faktiskt alla göra! Det är mycket tragiskt att folk inte vet vad som pågår under ytan utanför vår kust medans de är väldigt måna om skogen! - Den syns ju!

Kommentera

Man kan även höra av sig till Fiskeriverkets samordnare för samförvalting Laura Piriz. Hon sköter fiskeriverkets samarbete med bl.a. länsstyrelserna.

laura.piriz@fiskeriverket.se

Jag har varit i kontakt med henne innan angående de marina reservaten men det kan ju vara bra om det blir tryck från fler.

Fiskeriverket har faktiskt regeringskrav på sig att införa sex fiskefria områden runt våra kuster senast 2010:

Men det är ju inget som säger att man inte kan ha fler områden. De sex fiskefria områden borde vara andra områden än Natura 2000 områdena som ändå borde vara fiskefria.
            Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
            0 svar
            106 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mattiaslindahl  
            Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
            6 svar
            242 visningar
            0 gillar