Stora Havskatterna kanske kommer tillbaks - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora Havskatterna kanske kommer tillbaks

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är både smaklöst och absurt. Men frågan kvarstår: Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel?
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
      Bra åtgärd!

Franska agenter kan ju sänka ett antal "Rainbow Warrior" på strategiska platser, så får vi bra vrakfiske så småningom. Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel förresten?
      Det är många som har bra vrakfiske även om vikterna gått ner.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Det är både smaklöst och absurt. Men frågan kvarstår: Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel?
        Den har en tändkula som eldas med Cuprinol.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Jag förstår ej din fråga, du får gärna utveckla den.

Det som jag hittade ang motorerna var följande:

Engines: 2 Diesel type Deutz M.W.M. 2 x 6 Cylinder, 2 x 500kW

Kommentera

En bra tillfällig åtgärd med stora stenblock dock så är det ju som det står våra polikers fel i sverige och inom EU som helt saknar ryggrad vad gäller all fiskepolitik vidare är det ju rätt givet att ett stort fartyg körs på diesel men det förstår ju Fis-Herman med all säkerhet

Kommentera

Jag har inget emot Greenpeace åtgärder i detta fallet, men visst är det bizzart att miljörörelsens flaggskepp går på fossila bränslen? So much for environmentalism. Om de nu inte eldar med rapsdiesel förstås, det skulle kanske också funka i de motorerna?
              Besök min fiskeblogg

Kommentera

Jag har inget emot Greenpeace åtgärder i detta fallet, men visst är det bizzart att miljörörelsens flaggskepp går på fossila bränslen? So much for environmentalism. Om de nu inte eldar med rapsdiesel förstås, det skulle kanske också funka i de motorerna?

Men vad vill du att de ska göra? Sitta i en hydda och skicka röksignaler och ro med vikingskepp...?

Kommentera

Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inlägg
                  Men vad vill du att de ska göra? Sitta i en hydda och skicka röksignaler och ro med vikingskepp...?

Röksignaler låter inte särskilt miljövänligt. Vikingaskepp däremot.

Vad jag menar är att det finns ingen miljövänlig verksamhet, när inte ens miljörörelsen klarar sig utan dieselmotorer.
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Vad jag menar är att det finns ingen miljövänlig verksamhet, när inte ens miljörörelsen klarar sig utan dieselmotorer.
                    Du pratar strunt!

Kommentera

Så bara för att man inte kan stoppa all miljöförstöring till 100% så kan man lika gärna skita i det?
                      Det finns även grader i helvetet...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      242 visningar
                      0 gillar