Det är både smaklöst och absurt. Men frågan kvarstår: Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stora Havskatterna kanske kommer tillbaks
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggBra åtgärd!
Franska agenter kan ju sänka ett antal "Rainbow Warrior" på strategiska platser, så får vi bra vrakfiske så småningom. Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel förresten?Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggDet är både smaklöst och absurt. Men frågan kvarstår: Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel?Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggDet är både smaklöst och absurt. Men frågan kvarstår: Går Rainbow Warrior på bensin eller diesel?
Jag förstår ej din fråga, du får gärna utveckla den.
Det som jag hittade ang motorerna var följande:
Engines: 2 Diesel type Deutz M.W.M. 2 x 6 Cylinder, 2 x 500kW
Kommentera
-
En bra tillfällig åtgärd med stora stenblock dock så är det ju som det står våra polikers fel i sverige och inom EU som helt saknar ryggrad vad gäller all fiskepolitik vidare är det ju rätt givet att ett stort fartyg körs på diesel men det förstår ju Fis-Herman med all säkerhet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggJag har inget emot Greenpeace åtgärder i detta fallet, men visst är det bizzart att miljörörelsens flaggskepp går på fossila bränslen? So much for environmentalism. Om de nu inte eldar med rapsdiesel förstås, det skulle kanske också funka i de motorerna?
Men vad vill du att de ska göra? Sitta i en hydda och skicka röksignaler och ro med vikingskepp...?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inläggMen vad vill du att de ska göra? Sitta i en hydda och skicka röksignaler och ro med vikingskepp...?
Vad jag menar är att det finns ingen miljövänlig verksamhet, när inte ens miljörörelsen klarar sig utan dieselmotorer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggRöksignaler låter inte särskilt miljövänligt. Vikingaskepp däremot.
Vad jag menar är att det finns ingen miljövänlig verksamhet, när inte ens miljörörelsen klarar sig utan dieselmotorer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggRöksignaler låter inte särskilt miljövänligt. Vikingaskepp däremot.
Så bara för att man inte kan stoppa all miljöförstöring till 100% så kan man lika gärna skita i det?
Det finns även grader i helvetet...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52