Vaeröy? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vaeröy?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag är mest intresserad av ett billigt boende. båten trailar vi med oss. Är det enklare att ordna boende på Röst?
    I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

Kommentera

Finns/fanns två fiskecamper på Röst iallafall 2007, sök på "röst kommune" och "väröy kommune" så kommer du till deras turistbyråer och får tips.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Beror lite på man kan flyga med Wideröe ifrån Köpenhamn-Trondheim-Bodö-Röst om man bor i Skåne, fast några fyratusen lär det inte landa på, sen
        så vandrar ju hälleflundran runt där så dom som finns ibland på Väröy simmar nog till Havöysund ibland också och tvärtom.
        Max 4 ombord på WW hyrbåtar.

Å fan, när jag åkte med Kristian var vi 6 man i båten inkl honom. Men guidebåtarna är nog större än hyrbåtarna förstås.

Mina 4000 SEK inkluderar flygresa (med Eurobonus), tvåbäddsstuga med extrabädd samt en 7-meters båt med 90 hk, fem dygn, delat på tre man. Fast en av gubbarna saknar Eurobonus och han fick betala 5000 kr bara för flyget. Hade förstås blivit billigare om han åkt med Norwegian, men han insisterade på att åka med samma flight som oss andra.
        Fyra Gulp och en Rom & Cola
        Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Finns/fanns två fiskecamper på Röst iallafall 2007, sök på "röst kommune" och "väröy kommune" så kommer du till deras turistbyråer och får tips.
          ska kolla upp det.Tack

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
            Å fan, när jag åkte med Kristian var vi 6 man i båten inkl honom. Men guidebåtarna är nog större än hyrbåtarna förstås.

Mina 4000 SEK inkluderar flygresa (med Eurobonus), tvåbäddsstuga med extrabädd samt en 7-meters båt med 90 hk, fem dygn, delat på tre man. Fast en av gubbarna saknar Eurobonus och han fick betala 5000 kr bara för flyget. Hade förstås blivit billigare om han åkt med Norwegian, men han insisterade på att åka med samma flight som oss andra.
            OK, 5 dygn det är mindre än dom 7 på Röst, själv fick jag sitta ensam i hjälpklass med en guide i båten 4 dar och sen 3 dar med en invalidiserad Britt som ville fiska torsk...
            Senast ändrad av Alessandro; 2009-04-24, 22:32.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
              jag är mest intresserad av ett billigt boende. båten trailar vi med oss. Är det enklare att ordna boende på Röst?
              Själv brukar jag bo i båten när jag tar den till Norge. Brukar kosta 0-300 kr per dygn beroende på var man är. Det enda man behöver är förtöjning vid en tidvattenanpassad flytbrygga samt toalett och frysbox. Dusch, kök och rensrum är extra bonus om man vill vara extra lyxig, men sen behöver man inte mer. Det enda man gör är ju fiska och sova ändå. Har man riktigt stor båt finns det dock både kök och toa ombord, så är man några man kan man turas om att sova. Kör man C&R behöver man inte ens gå i land och rensa fisk.

Bor man i Norrland kan det säkert vara lönt att traila till Lofoten. För oss skåningar är det nog billigare att traila till Medelhavet. I så fall kan man kanske lura med frugan också...

Men tänk på färjeavgiften för trailern, den kostar flera tusen kr.
              Besök min fiskeblogg

Kommentera

Jac, såg ni späckhuggare i maj vid Röst förra året?
                Jag trodde de bara kom in mot hösten.
                Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                  Själv brukar jag bo i båten när jag tar den till Norge. Brukar kosta 0-300 kr per dygn beroende på var man är. Det enda man behöver är förtöjning vid en tidvattenanpassad flytbrygga samt toalett och frysbox. Dusch, kök och rensrum är extra bonus om man vill vara extra lyxig, men sen behöver man inte mer. Det enda man gör är ju fiska och sova ändå. Har man riktigt stor båt finns det dock både kök och toa ombord, så är man några man kan man turas om att sova. Kör man C&R behöver man inte ens gå i land och rensa fisk.

Bor man i Norrland kan det säkert vara lönt att traila till Lofoten. För oss skåningar är det nog billigare att traila till Medelhavet. I så fall kan man kanske lura med frugan också...

Men tänk på färjeavgiften för trailern, den kostar flera tusen kr.
                  Så om det är i mitt fall" egen båt men ej ruff" så är det bättre att hyra boend inkl båt fast jag bara har ca70-80 mil

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
                    Så om det är i mitt fall" egen båt men ej ruff" så är det bättre att hyra boend inkl båt fast jag bara har ca70-80 mil

Ja, har man ingen ruff så behövs ju förstås en stuga. Och har man "bara" 80 mil så kan man kanske unna sig den svindyra färjan. Men från min landsända flyger jag hellre om jag ska så långt upp.
                    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Två stora hälleflundror idag, en på plus 100kilo och runt 2 meter, dödad och en C&R:ad cirka 75 kilo.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      243 visningar
                      0 gillar