Vaeröy? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vaeröy?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inlägg
    Jaja...får väl skylla på svågern då om fisket är dåligt på Röst. Inte alltid att man har vädret med sig för att dra över till vaeröy. Annars får man väl chartra en helikopeter
    Tar med de lätta grejorna också, om det blir mkt inomskärsfiske. Kanske man kan bättra på sitt pb för spätta?
    Ni kan säkert få ett helt fantastiskt fiske. Det där skiftar ju från år till år och vecka till vecka. Dessutom kan jag säga att omgivningarna var helt otroliga. Det var en mäktig upplevelse att fiska där bland tiotusentals lunnefåglar, späckhuggare och havsörnar. Vid ett tillfälle var en flock späckhuggare uppe i ytan bara kanske 80 meter från oss.

Och om fisket efter kveite blir segt kan man ju alltid köra torsk. Ett hett tips är hel sej på stort jigghuvud som man släpar och lyfter från botten. Det gav dom största på 15-16 kg. Jiggmässigt var stora röd/gula shadar med 400 g huvuden helt överlägsna när vi var där. Det var dessutom en sån som 17-kilos kveiten tog.

Skitfiske på dig!
    http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inlägg
      Jaja...får väl skylla på svågern då om fisket är dåligt på Röst. Inte alltid att man har vädret med sig för att dra över till vaeröy. Annars får man väl chartra en helikopeter
      Tar med de lätta grejorna också, om det blir mkt inomskärsfiske. Kanske man kan bättra på sitt pb för spätta?
      Lätta grejor kan man ta med om man tänker fiska ifrån land nån dag om man blir inblåst, men annars går ju kveiten så grunt att det är bara dumt.
      Maj är nog den bästa månaden för riktig stor kveite, då dom är svåra att kämpa ner när det är varmare i vattnet som i augusti.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Jac Visa inlägg
        Ska man fiska Hälleflundra så tror jag det finns få ställen som kan mäta sig med Vaeröy. Vi var på Röst i maj förra året. Hälleflundrafisket var otroligt segt och tråkigt samtidigt som vi fick rapporter från Vaeröy om fantastiskt bra fiske. Bl.a. så tog dom ju 202-kilosen samma vecka som vi var där. När våra stug-grannar (danskar och vänner med han som tog 202'an) fick höra om det så tog dom båten och stack över, fast det var vindar uppåt 13 ms. Det lönade sig - Dom drog runt 10 st har jag för mig med en topp på 40 kg.

Vi stannade kvar på Röst och fiskade torsk. Den enda flundran värd att nämna var en på 17,5 kg som vi fick i veckans första drift. Sen var det stendött inomskärs. Torskfisket på topparna mellan Röst och Vaeröy var dock helt ok.

Har bokat en vecka med Keskitalo nu i Maj på Vaeröy. Ser jag fram emot

Får man lov att fråga vad en vecka kostar på vaeröy med flyg och allt.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
          Får man lov att fråga vad en vecka kostar på vaeröy med flyg och allt.
          Eftersom det är helikopter dit ifrån Bodö så är det dyrt om du inte tar färjan över, 20-25 tusen får du nog räkna med en vecka, hyrbåt är nog inget problem för dig som rutinerad havsfiskare.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Eftersom det är helikopter dit ifrån Bodö så är det dyrt om du inte tar färjan över, 20-25 tusen får du nog räkna med en vecka, hyrbåt är nog inget problem för dig som rutinerad havsfiskare.

Oj det var dyrt. Då kan man lika bra dra upp sin egen båt och stanna längre om man tar färjan men det är en bit från Malmö till vaeröy.
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
              Oj det var dyrt. Då kan man lika bra dra upp sin egen båt och stanna längre om man tar färjan men det är en bit från Malmö till vaeröy.
              Problem ett är plats på färjan, begränsad kapacitet om du nu inte parkerar släp och åker båt över ifrån t.ex Moskenes.

Kommentera

Ursäkta min okunnighet. men vad kostar det att åka färja över till ön. och går det att fixa billigt boende där. det behöver inte vara kanonboende, har tänkt att spendera mesta tiden i båten.
                I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
                  Ursäkta min okunnighet. men vad kostar det att åka färja över till ön. och går det att fixa billigt boende där. det behöver inte vara kanonboende, har tänkt att spendera mesta tiden i båten.
                  Kolla på www.hurtigrutten.no tillgången på boende i Väröy är nog begränsad, bor 800 personer där året runt. Alternativt så trailar du till Moskenes och åker i din båt därifrån.

Kommentera

Jag hade gärna bokat Väröy om jag haft stålarna, men man måste nog vara 5-6 pers att dela båt om det ska vara lönt. Dels är det jäkligt dyrt och bökigt att komma dit, sen är det ännu dyrare att vara där.

Årets Norgetripp för egen del kostar ca 4000 kr per man inkl flyg med SAS Eurobonus, exkl båtbensin och mat. Och vattnen vi åker till är jungfruliga, runt Havöysund SV Nordkapp, ganska outforskat av sportfiskare hittills. Det finns inte så mycket skrivet om det så här långt, men de få som skrivit tyckte där var "sjukt mycket hälleflundra". Dock mindre format på fisken än Väröy. Har förvisso tagits en 150-kilos på spö i området. Två månader kvar, och jag darrar av fiskefeber redan.
                    Fyra Gulp och en Rom & Cola
                    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                      Jag hade gärna bokat Väröy om jag haft stålarna, men man måste nog vara 5-6 pers att dela båt om det ska vara lönt. Dels är det jäkligt dyrt och bökigt att komma dit, sen är det ännu dyrare att vara där.

Årets Norgetripp för egen del kostar ca 4000 kr per man inkl flyg med SAS Eurobonus, exkl båtbensin och mat. Och vattnen vi åker till är jungfruliga, runt Havöysund SV Nordkapp, ganska outforskat av sportfiskare hittills. Det finns inte så mycket skrivet om det så här långt, men de få som skrivit tyckte där var "sjukt mycket hälleflundra". Dock mindre format på fisken än Väröy. Har förvisso tagits en 150-kilos på spö i området. Två månader kvar, och jag darrar av fiskefeber redan.
                      Beror lite på man kan flyga med Wideröe ifrån Köpenhamn-Trondheim-Bodö-Röst om man bor i Skåne, fast några fyratusen lär det inte landa på, sen
                      så vandrar ju hälleflundran runt där så dom som finns ibland på Väröy simmar nog till Havöysund ibland också och tvärtom.
                      Max 4 ombord på WW hyrbåtar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      243 visningar
                      0 gillar