Transportera fiskegrejer till Norge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Transportera fiskegrejer till Norge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
    jo du får ha lina på rullarna ....det gör inget ...har flygit dit flerna gånger själv o haft rullarna i handbagaget
    Beror helt på vilket flygbolag, finns inga enhetliga regler.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inlägg
      Fantamig ingen dålig idé!!!
      675 spänn för bazzoka när man kan få gratis avloppsrör av Farsan. Funderar på att göra det, jag menar allvar!
      Glöm inte att göra samma sorts stoppning som finns inuti bazokan.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Har lite funderingar hur man smidigast ska få med sig utrustningen upp till Norge.
        Ngn som vet en smidig bra INTE FÖR DYR spötub som klarar incheckning på flyget?
        Rullar m.m går ju bra att ha med sig som handbagage, men beten, tång och de andra sakerna får man checka in. Har köpt en hyfsat liten men smidig betesbox Plano 1363. Hade tänkt köra 200 varv "plastfolie" runt den på flygplatsen.
        Låter det ok?
        Hur har ni gjort?
        Själv packar jag det jag inte får med i handbagaget i lösa planolådar i resväskan.. Vad gäller spötub så är i mitt tycke bäst och billigast att göra en av avloppsrör i hårdplast. Rör, lock och muffar mm går att köpa på t ex K-rauta. Enkelt att fixa till även om du inte är händig med lite lim och några rostfria skruvar. Kostar cirka 200 kr totalt och håller bättre än köpetuberna. Och gärna vaddering i lock och botten. Klipp rundlar ur ett liggunderlag och limma fast.
        Senast ändrad av BBRF; 2009-02-23, 19:33.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Det är säkerhetskontrollerna och luftfartsverket som avgör vad du får ha med dig. Jag har packat ned såväl rullar med linor som tunga blysänken och pilkar i handbagaget. Gäller bara att se till att inga stora krokar är med. Enklast är att ringa till aktuell flygplats och höra efter.
          Senast ändrad av BBRF; 2009-02-23, 22:39.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Låter bra....Farsan är rörmockare så det passar kanon!
            Finns det ngn begränsning gällande längd på "spötuben"?

Kommentera

Va fa?

Ryanair knäckt min Bazooka!!

Också värt att nämna blickarna man få av väktare/polis på flygplats när man komma travande med en två meter lång svart grej som det stå "Bazooka" på i stora bokstäver.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                oki vilka flygbolag är det som inte tillåter o ha lina på rullarna???

Kommentera

Låter bra....Farsan är rörmockare så det passar kanon!
                  Finns det ngn begränsning gällande längd på "spötuben"?

Någon gräns finns det säkert men min tub är cirka 2,4 meter och det var inga problem.
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                    Själv packar jag det jag inte får med i handbagaget i lösa planolådar i resväskan.. Vad gäller spötub så är i mitt tycke bäst och billigast att göra en av avloppsrör i hårdplast. Rör, lock och muffar mm går att köpa på t ex K-rauta. Enkelt att fixa till även om du inte är händig med lite lim och några rostfria skruvar. Kostar cirka 200 kr totalt och håller bättre än köpetuberna. Och gärna vaddering i lock och botten. Klipp rundlar ur ett liggunderlag och limma fast.
                    Kan bara instämma fungerar kanon bra! och på det viset dom behandlar sakerna på flygplatsen och ersättning kan man glömma.

När det gäller lina på rullarna så är det inga problem har aldrig varit med om att det har blivit några problem från Kastrup går det hur bra som helst i alla fall och från Oslo och Alta också. Det är väl dom sista flygplatserna det handlar om? jag känner ingen som har råkat ut för problem med det i alla fall. Innan vägde dom inte spötuberna så förra året stoppa vi ner pilkarna där ex antal och givetvis vägde dom... vi försökte hålla upp spötuben så det skulle bli lättare, men vi åkte på jävligt mycket övervikt. Så tänk på det i alla fall.

Men avloppsröret fungerar kalas onödigt att lägga pengar på en spötub.
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                      Kan bara instämma fungerar kanon bra! och på det viset dom behandlar sakerna på flygplatsen och ersättning kan man glömma.

När det gäller lina på rullarna så är det inga problem har aldrig varit med om att det har blivit några problem från Kastrup går det hur bra som helst i alla fall och från Oslo och Alta också. Det är väl dom sista flygplatserna det handlar om? jag känner ingen som har råkat ut för problem med det i alla fall. Innan vägde dom inte spötuberna så förra året stoppa vi ner pilkarna där ex antal och givetvis vägde dom... vi försökte hålla upp spötuben så det skulle bli lättare, men vi åkte på jävligt mycket övervikt. Så tänk på det i alla fall.

Men avloppsröret fungerar kalas onödigt att lägga pengar på en spötub.
                      Finns sätt att slippa betala för övervikt. Vi höll på att åka på en rejäl kaka förra året men klurade snabbt ut en finurlig lösning och lurade norska staten...
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      112 visningar