Ramper i och kring Bodö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ramper i och kring Bodö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ramper i och kring Bodö

Hade planerat mig upp till Tromsö i sommar för några veckors fisk medans frugan skulle jobba på sjukhuset där. Men som det ser ut nu så vill de helst att hon ska jobba i Bodö då hon behövs mer där.
    Så nu undrar jag hur utbudet av bra ramper är i och kring Bodö. Gärna avgiftfria.
    Mvh Lidberg

Ursprungligen postat av Lidberg Visa inlägg
    Hade planerat mig upp till Tromsö i sommar för några veckors fisk medans frugan skulle jobba på sjukhuset där. Men som det ser ut nu så vill de helst att hon ska jobba i Bodö då hon behövs mer där.
    Så nu undrar jag hur utbudet av bra ramper är i och kring Bodö. Gärna avgiftfria.
    Mvh Lidberg
    Generellt är ramputbudet dåligt i Norge. I ditt fall skulle jag försöka ta mig ut till Vaeröy, vet att det finns ramp där och fisket är kanon. Vad gäller boende så ta kontakt med Vaeröys turistbyrå. Telefonnummer/E-post kan du få via norska turistbyrån i Sverige.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

BBRF: Nu är det så att jag har gratis boende i Bodö (eller Tromsö). Därför jag väljer denna stad. Visst är det både bättre fiske och kanske rampmöjligheter där ute. Wildwater har ju säkert byggt en ramp vid sin camp. Har inte varit på Vearöy men dock på Röst flera ggr.

Kommentera

BBRF: Nu är det så att jag har gratis boende i Bodö (eller Tromsö). Därför jag väljer denna stad. Visst är det både bättre fiske och kanske rampmöjligheter där ute. Wildwater har ju säkert byggt en ramp vid sin camp. Har inte varit på Vearöy men dock på Röst flera ggr.
        Aha, måste finnas någon ramp i Bodöområdet. Bara att höra runt när du på plats.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

I Mörkved c:a 1mil innan Bodö finns det en betongramp. Den var rätt brant vill jag minnas. Har dykt där för några år sen. Tror dom höll på att testa att föda upp fiskar där b.l.a Hälleflundra. Det är en marina där. Mörkved ligger väl mitt emot saltströmmen ungefär.
          StefanR

Kommentera

Mvh Lidberg
            Hej Jonas Lidberg; 2005 var jag senast uppe i Saltstraumen och fiskade i Atlanten tillsammans med tre fiskekompisar. Då åkte vi med min Buster Magnun utanför Bodö. I Saltstraumen finns det en asfalterad ramp på campingen och två naturramper där du kan sjösätta och ta upp båten om du har fyrhjulsdriven bil.

För att få mer info om fisket och ramper vid Bodö kan du ringa Turistinformation Destinasjon Bodö Tel.Norge- 75548000 eller Beiarn Turistinfo Tel Norge - 75569500. De bör kunna ge dig exakta svar på dina frågor om fisket vid Bodö och tillgängliga sjösättningsramper.
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Tackar för svaren. Båten ifråga som ska sjösättas är en Rocad 606 och bilen jag kör är en V70 R AWD. Så det är väll en ganska så bra sjösättningsbil.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              106 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              243 visningar
              0 gillar