Hälleflundra 2008 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hälleflundra 2008

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad gör man med fisken sen?
    OM jag förstått det rätt så finns det lite problem att lösa:
    1. Man får inte ta ut mer än 15kg fisk ur norge.
    2. Man får tydligen inte importera mer än 15kg livsmedel till EU (läs sverige).
    3. Man får inte sälja fisken i norge, eller om det är så att de inte får köpa (om jag förstått det rätt).
    Senast ändrad av Ola; 2009-04-20, 22:12.
    Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Tror du verkligen att han med serien 60-56-30 kilo´s hälleflundror på två timmar idag hade fått dom på 80-100 meters djup och knäckt dom även fast det är lättare i kallt vatten?
      Imponerande att man över huvud taget orkar fortsätta att fiska efter den andra.
      Jag har varit rejält trött efter mina "små" fiskar.

Det tar ju på krafterna att få upp en sån i båten och avliva m.m.
      Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
        Vad gör man med fisken sen?
        OM jag förstått det rätt så finns det lite problem att lösa:
        1. Man får inte ta ut mer än 15kg fisk ur norge.
        2. Man får tydligen inte importera mer än 15kg livsmedel till EU (läs sverige).
        3. Man får inte sälja fisken i norge, eller om det är så att de inte får köpa.
        Antagligen mat under veckan man är där och ge bort till campen.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Imponerande att man över huvud taget orkar fortsätta att fiska efter den andra.
          Jag har varit rejält trött efter mina "små" fiskar.

Det tar ju på krafterna att få upp en sån i båten och avliva m.m.
          Fast dom du har fått har väl varit i varmare i vatten och lite djupare än vad dom fick dessa? Ta 202:an, den knäcktes ganska fort i det kalla vattnet.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Fast dom du har fått har väl varit i varmare i vatten och lite djupare än vad dom fick dessa? Ta 202:an, den knäcktes ganska fort i det kalla vattnet.
            30-40 meter har det varit och i juli.
            Den på 38 tog en kvart med 3st rusningar från ytan till botten, den på 42 gick nog fortare för den fick vi in i båten direkt. Jag har pumpat in dem så fort jag orkat men vill de simma iväg så gör de ju det oavsett vad jag vill.
            Men man är ju så trött efteråt och det är nog lika mycket spänningen som arbetsinsatsen.
            Jag vet inte hur vattentempen skiftar mellan årstiderna, jag trodde det var typ 10 grader i vattnet året om förutom i vissa vikar där det blir varmare & kallare
            Ola

Kommentera

Fisket på vaeröy verkar ju vara sjukt bra. Ska man ta och jämföra med Söröya till ex så verkar det bra mycket bättre på vaeröy. Visst jag vet också att det gller att pricka rätt men överlag verkar det vara bättre på flundra, sej och torsk.

Stämmer detta eller är det bara jag som fått den uppfattningen?
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                Fisket på vaeröy verkar ju vara sjukt bra. Ska man ta och jämföra med Söröya till ex så verkar det bra mycket bättre på vaeröy. Visst jag vet också att det gller att pricka rätt men överlag verkar det vara bättre på flundra, sej och torsk.

Pricka rätt är nog inte så viktigt, Väröy är nog jämnare än någon annan plats i Norge på stor hälleflundra, torsk och gråsej, sen blåser man sällan inne.
                Problemet är nog snarare att ta sig dit, enbart helikopterflyg (flygplatsen stängdes för flygplan efter en spektakulär flygkrasch) och färjan dit är hårt bokad.
                Senast ändrad av Alessandro; 2009-04-21, 08:43.

Kommentera

30-40 meter har det varit och i juli.
                  Den på 38 tog en kvart med 3st rusningar från ytan till botten, den på 42 gick nog fortare för den fick vi in i båten direkt. Jag har pumpat in dem så fort jag orkat men vill de simma iväg så gör de ju det oavsett vad jag vill.
                  Men man är ju så trött efteråt och det är nog lika mycket spänningen som arbetsinsatsen.
                  Jag vet inte hur vattentempen skiftar mellan årstiderna, jag trodde det var typ 10 grader i vattnet året om förutom i vissa vikar där det blir varmare & kallare
                  På det grunda vattnet där dom fiskar (8-30 meter) så är det temperaturskillnader.
                  Mer på BBRF-djup som det inte är så stor skillnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg

Fisket efter storsej är överlägset bättre på Vaeröy, sen verkar hälleflundrafisket också ett snäpp vassare, men inte lika stor skillnad. Torskfisket är bättre på Söröya, framför allt bättre chans på stor fisk.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Dagens skörd, 65, 40, 30 och 15 på hälleflundra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      242 visningar
                      0 gillar