Hälleflundra 2008 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hälleflundra 2008

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Simpnäs Visa inlägg
    (DaButt) Du nämner Kvalöya två gånger i din första text, skulle vara roligt att veta om vi tänker på samma. Brukar fara norrut till Rörvik på norska kusten, tror det ligger ca 12 mil norr om Namsos.
    När jag var mindre så togs jag på en dagstur (lång) till Kvalöya från Rörvik med våran värd vi hyr stugan av.
    Skulle som sagt vara väldigt kul att veta om det är samma ställe, då jag minns att fisket var betydligt bättre där än vid hemmahamnen.
    Är inte någon mästare på Norsk geografi, och det är inte omöjligt att just Kvalöya kan förknippas med svenska Eksjö och Lillsjön och Björkö osv... dvs ganska vanliga ortnamn och önamn.
    Den Kvalöya Dabutt nämner ligger utanför Tromsö, alltså en bra bit norr om Rörvik.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Skit också... Det kunde ju ha varit samma... Det Kvalöya jag tänker på ligger lite mer västerut från rörvik sett, alltså närmare atlanten, tänkte om det skulle kunna vara en faktor till ett större bestånd på hälle. Brukar få någon enstaka varje vecka vi är upp men inte så pass att det skulle löna sig att satsa på bara hällefiske. Men det är förbannat exalterande att bara få hålla ett sånt krutpaket!

Tack för svaret

Kommentera

Resor bokade (2 av 3)...

Har precis traglat mig igenom Fish & Fangs aprilnummer med 22 sidor(!) om fiske efter hälleflundra. Sitter och filar på krokarna inför årets första resa som går av stapeln den 30 april. Fiskar tre pass med min äldsta grabb tillsammans med Per Jonasson på Kvalöya.

I slutet på juli åker jag upp med gubbarna två veckor/tretton fiskepass. Även då kommer vi att fiska med Per. Har även planer på att klämma in ytterligare en långhelg men senare i höst - inspirerad av Ulf Hugséns framgångar förra hösten.

Återkommer med rapport(er)!

/DaButt

Kommentera

Säsongens första hälleflundra på Väröy, 33 kilo tagen igår.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av DaButt Visa inlägg
            Har precis traglat mig igenom Fish & Fangs
            Bara på tyska, finns ingen med engelsk text?

Kommentera

En på tjugo idag ifrån Väröy.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

En bonkad hälleflundra trippel på 60, 56 och 30 idag, av samma fiskare.
                Sen har dessutom ett gäng mindre åkt upp.
                Dessutom en torsk på +30.

Kommentera

Ska upp och prova efter dem på Röst 13 maj. Endast 4dagars fiske men det ska bli kanon spännande.

Förresten, någon som vet var man köper Storm Giant wild eye 385g jiggarna till bra pris?
                  Den lokala handlaren ville bara beställa hem "lådvis" med jiggar, så det hade blivit en himla massa om man skulle villja ha flera olika färger. Jag bor i Landskrona trakten.

Kommentera

Vet inte om det är bra pris?
                    Sen så bör du köpa gulpmask också om du skall köra efter hälleflundra,
                    behövs inte för sejen och torsken.

Kommentera

Flundran måste finnas även längre söderut längs norska kusten likaväl som i nordNorge bara en fråga om när den upptacks kanske, krävs nog svenskar för detta baggarna verkar lite sega att utforska sina egna (fantastiska) vatten!
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      117 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      284 visningar
                      0 gillar