Ursprungligen postat av Simpnäs
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hälleflundra 2008
Collapse
X
-
Skit också... Det kunde ju ha varit samma... Det Kvalöya jag tänker på ligger lite mer västerut från rörvik sett, alltså närmare atlanten, tänkte om det skulle kunna vara en faktor till ett större bestånd på hälle. Brukar få någon enstaka varje vecka vi är upp men inte så pass att det skulle löna sig att satsa på bara hällefiske. Men det är förbannat exalterande att bara få hålla ett sånt krutpaket!
Tack för svaret
Kommentera
-
Resor bokade (2 av 3)...
Har precis traglat mig igenom Fish & Fangs aprilnummer med 22 sidor(!) om fiske efter hälleflundra. Sitter och filar på krokarna inför årets första resa som går av stapeln den 30 april. Fiskar tre pass med min äldsta grabb tillsammans med Per Jonasson på Kvalöya.
I slutet på juli åker jag upp med gubbarna två veckor/tretton fiskepass. Även då kommer vi att fiska med Per. Har även planer på att klämma in ytterligare en långhelg men senare i höst - inspirerad av Ulf Hugséns framgångar förra hösten.
Återkommer med rapport(er)!
/DaButt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DaButt Visa inläggHar precis traglat mig igenom Fish & Fangs
Kommentera
-
Ska upp och prova efter dem på Röst 13 maj. Endast 4dagars fiske men det ska bli kanon spännande.
Förresten, någon som vet var man köper Storm Giant wild eye 385g jiggarna till bra pris?
Den lokala handlaren ville bara beställa hem "lådvis" med jiggar, så det hade blivit en himla massa om man skulle villja ha flera olika färger. Jag bor i Landskrona trakten.
Kommentera
-
Flundran måste finnas även längre söderut längs norska kusten likaväl som i nordNorge bara en fråga om när den upptacks kanske, krävs nog svenskar för detta baggarna verkar lite sega att utforska sina egna (fantastiska) vatten!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
117 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |