Hälleflundra - tips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hälleflundra - tips!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hälleflundra - tips!

Förra året var jag uppe i nordnorge, och då lyckades jag tyvärr inte fånga någon hälleflundra. Om två veckor ska jag upp igen, och jag vill verkligen fånga en i år! Förra året kände jag mig ganska så grön på havsfiske så jag körde nästan bara med pirk - men i år har jag tänkt att köra med med levande sej och stora jiggar.

Någon som har tips på hur jag ska fiska för att lättast komma i kontakt med flundrorna?

Mvh

Helnessund ska jag till.

Har du testat att jigga en hel sej (runt 0.5kg) på en stor jiggskalle och fästa med buntband?

Kommentera

Tror du skall söka flundran på kalla vattenområden så här års. Den är en kallvattensälskande art och största changsen lär vara vid frånlandsvind. Sök flundran rätt utanför djupare grundtoppar/områden. Tror du behöver komma ner ganska djupt och tippar på 50 m och djupare. Du kan antagligen köra med driftande båt och släpa en betesfisk bak jiggen eller ett tungt lod som du då och då dunkar i bottnen med.

Skitt fiske!
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

sjukt sent svar men andra kanske kan ta del av det. Hällekungen Svenne listar här sina 5 bästa knep för hälleflundra: tips-foer-haelleflundra-plus-film-paa-drill-av-en-177-cm-jaette/

Kommentera

Levande betefisk är förbjudet i Norge.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          108 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          255 visningar
          0 gillar