Kinnarpsfestivalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinnarpsfestivalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej kul vi får hoppas på bra väder också. Blir ut på lite träningsfiske i veckan och se vad man kan få tag på...
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
      Okej kul vi får hoppas på bra väder också. Blir ut på lite träningsfiske i veckan och se vad man kan få tag på...
      Träning är överskattat, det ger bara frustration. En jag känner tränade inför en gäddtävling och fick en 13-kilos. Vinnarfisken i tävlingen var under 10.
      Fyra Gulp och en Rom & Cola
      Besök min fiskeblogg

Kommentera

Är det bara för att ni inte orkar köra från bromölla
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
          Är det bara för att ni inte orkar köra från bromölla
          Om du menar exemplet jag nämnde så var killen från Bromölla, liksom tävlingen och stället där han tog 13-kilos gäddan.

Men visst är det lite småjobbigt att köra till ända Öresund bara för att träna för nån fånig tävling om man har familj och småbarn. Allt har sin tid.
          Besök min fiskeblogg

Kommentera

jag har ändrat mig !! mitt team kommer att kämpa om förstaplatsen även iår
            som det ser ut nu så är vi bara två i teamet .
            så om du är sugen på att dela förstaplatsen med oss på min båt så hör av dig mig. asap

Kommentera

11 arter inte illa med endast några timmars förberedelse, men tyvärr så låg våra fiskar i hårdbantning .
              nästa år ska jag satsa på överviktiga och feta firrar

Kommentera

Jag tog pers på näbbgädda 706 g. Jäkligt kul fisk som högg på flötmete och ett sutarspö. Den bet på flötet innan den tog sillstrimlan. Men jag missade artbästa i tävlingen med ca 20 g.

Vårt mål var att komma bättre till än förra gången och det kan man väl konstatera att vi gjorde. Fler arter, fler poäng, bättre placering. Nästa år klättrar vi några pinnhål till...

Ett annat mål var att fånga nån ny art och det uppfylldes också. Men slätvaren jag fick var några cm för kort, så den fick gå tillbaka. Förra året hade den räknats, men nu hade dom höjt minimåttet.
                Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
                  11 arter inte illa med endast några timmars förberedelse, men tyvärr så låg våra fiskar i hårdbantning .
                  nästa år ska jag satsa på överviktiga och feta firrar
                  Jag hittar inte er i resultatlistan. Blev ni diskade eller lämnade ni walk-over?
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Fick höra att den resultatlistan som lades ut inte var helt komplett, men hur som helst är en ny på väg, som ska vara felfri
                    Angående måtten på pigg- och slätvararna så var vi tvungna att höja till 30 cm. Tydligen är det ett minimått som gäller i hela Europa.
                    http://henkesfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                      Jag hittar inte er i resultatlistan. Blev ni diskade eller lämnade ni walk-over?
                      Nu är vi instoppade i listan - visserligen tråkigt långt ner men vi smiskade ju er som väl var...

Snickarn: Bantade var ordet - det var egentligen bara slätvaren (73,5% av idealvikt) som inte var helt deffad... Sandskäddan nådde 60,8% men resten låg under 50%...

Torskeländet låg på 10%!

/Hejan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      108 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      255 visningar
                      0 gillar