Okej kul vi får hoppas på bra väder också. Blir ut på lite träningsfiske i veckan och se vad man kan få tag på...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kinnarpsfestivalen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inläggOkej kul vi får hoppas på bra väder också. Blir ut på lite träningsfiske i veckan och se vad man kan få tag på...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inläggÄr det bara för att ni inte orkar köra från bromölla
Men visst är det lite småjobbigt att köra till ända Öresund bara för att träna för nån fånig tävling om man har familj och småbarn. Allt har sin tid.
Kommentera
-
Jag tog pers på näbbgädda 706 g. Jäkligt kul fisk som högg på flötmete och ett sutarspö. Den bet på flötet innan den tog sillstrimlan. Men jag missade artbästa i tävlingen med ca 20 g.
Vårt mål var att komma bättre till än förra gången och det kan man väl konstatera att vi gjorde. Fler arter, fler poäng, bättre placering. Nästa år klättrar vi några pinnhål till...
Ett annat mål var att fånga nån ny art och det uppfylldes också. Men slätvaren jag fick var några cm för kort, så den fick gå tillbaka. Förra året hade den räknats, men nu hade dom höjt minimåttet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg11 arter inte illa med endast några timmars förberedelse, men tyvärr så låg våra fiskar i hårdbantning .
nästa år ska jag satsa på överviktiga och feta firrar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggJag hittar inte er i resultatlistan. Blev ni diskade eller lämnade ni walk-over?
Snickarn: Bantade var ordet - det var egentligen bara slätvaren (73,5% av idealvikt) som inte var helt deffad... Sandskäddan nådde 60,8% men resten låg under 50%...
Torskeländet låg på 10%!
/Hejan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
108 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52