Undervattenskamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undervattenskamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Undervattenskamera

Läste på ett annat forum att endel använder kamera vid Kveite fiske? Jag bara undrar om det kan vara så illa? Och vet någon om det är en utbredd fiskemetod? Jag tycker personligen att det verkar helt j***a sjukt.

Du har nog missat något anledningen är att öka nöjet/spänningen dvs att SE fisken närma sej riggkameran det är INTE så att man letar efter fisken med den blir nog svårt i vatten och ofta dåligt ljus, en kul guidegrej för kunderna
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

har vinklats till att den används just som du tänkte i medierna, var väl bla det som Wildwater blev anklagad för i norska medier av sura yrkesfiskare...

Kommentera

förmodligen här som det har sin grund, http://fiskeribladetfiskaren.no/?side=101&lesmer=7396 Har dock inget med Wildwater att göra !

Kommentera

Att leta flundra med kameran och sen släppa ner jiggen i skallen på den är nog bra i teorin men svårt i praktiken. Innan man får stopp på båten är man redan förbi flundrans ståndplats. Men jag vet inte, har aldrig provat.

Däremot kan man nog driva sakta och filma jiggen medan man fiskar nere vid bottnen. Då ökar kameran närvaron och upplevelsen. Vilken adrenalinkick, man kommer nog att driva förbi massor av flundror innan en slutlingen går upp och kniper jiggen. Jag har fiskat med Wildwaters trollingkamera en gång och man blev ju rätt knäsvag när en flundra simmade bakom wobblern i flera minuter utan att hugga, för att sedan vika av och återvända till botten. Puls 150, typ.
          Fyra Gulp och en Rom & Cola
          Besök min fiskeblogg

Kommentera

Sak blåst helt ut av proporsjoner. UV-kamera har blitt brukt til å filme fighten under vann, kveita når den kommer opp under båten og slike ting. Å lete etter flyndre på bunn med kamera er i beste fall ekstremt vanskelig.
            Fishing, with me, has always been an excuse to drink in the daytime

Kommentera

Skillnaden mellan kamera och ekolod är följande? Ur "fishfinder" synpunkt? Ekolodet är tom bättre`?
              sigpic

Kommentera

Jag tror att de använder miniubåtar för att spåra upp fisken.Herregud...
                vade retro esox lucius!

Kommentera

som sagt, kameran ökar ju knappast deras chanser till fisk. MÖJLIGEN att de kan vända om och köra över platser där de sett fisk. Men huvudsakliga användningen måste ju vara att se fisken under hugg/drill.

Kommentera

Lättare att se kveite på ekolodet, en del laxtrollare har UV-kamera på djupriggen.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    110 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    263 visningar
                    0 gillar