Verkar som 4 Tyska sportfiskare har omkommit i Norge i havet, en uthyrningsbåt som kantrade,
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Olycka i Norge.
Collapse
X
-
Olycka i Norge.
Senast ändrad av Alessandro; 2008-04-30, 14:29.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.ClarkeTaggar: Ingen
-
Man blir lite förvånad, eftersom de har haft "flytetyg" på sig så tror man att de skulle klara sig den timme det tog innan de plockades upp.
Konstigt också att det tog en timme eftersom några såg händelsen och var bara en km därifrån.
Men jag misstänker att det inte är att leka med havet därborta.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brownie Visa inläggJag har själv tvekat att åka dit just pga olycksrisken.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggIngen fara om du har sunt förnuft, och det har du väl
göra och inte göra för att slippa sluta som dom där stackars killarna.
Kanske alkohol var med i spelet? No one knows ...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggIngen fara om du har sunt förnuft, och det har du väl
Man vet ju inte hur fort det kan gå från stilltje till flerametersvågor.
Fast om jag förstått det riktigt så kan en halvtimme vara tillräckligt för att det ska bli farligt och det är ju inte lång tid om man tänker sig att det tar kanske 20 minuter innan man fattat att det kommer att fortsätta att öka.
Och även om man har en 5 metersbåt så är det ju bara en lien balja när det börjar blåsa.
Och väderrapporter har inte jag lyckats hitta några bra i norge.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brownie Visa inläggJag tror jag har det. Skulle ändå vara intressant att veta vad man ska
göra och inte göra för att slippa sluta som dom där stackars killarna.
Kanske alkohol var med i spelet? No one knows ...
Nu vet man ju inte hur sjövärdig den kantrade båten var och hur erfarna besättningen var. Framförallt bör man inte åka längre ut än vad båten och Du själv klarar av samt alltid lyssna på väderprognosen, även i intilliggande områden innan Du ger dig ut.Hälleflundrafiskare
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52