Varkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra idé med tejpen på pinnen.
    En annan "pinnidé" jag kan rekommendera är att göra en "avdragare" med av en mindre plastskärbräda 15-20 cm. Såga upp den i skivor, stapla dem och dra ihop dem med tre försänkta trallskruv två från ena sidan o en från andra, Limma med smältlim så att inga vassa kanter kan komma åt linan. Gör ett litet jack i ytterkanten mellan två av lamellerna. Där kan du trä in linan när du börjar snurra upp den.
    Voilà, prefekt avdragare som håller linan i ett bra grepp.

Sant som du säger Musky att om avdriften är stor så blir det svårare med precisionen och snabbare lindrift om den är görvre.
    Jag har dock inte haft några problem med att min nylon nötts av mot vraket även om jag valt aningen klenare än huvudlinan.
    Senast ändrad av Uttern_; 2008-04-04, 09:27.
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Hej igen och tack för alla råd och dåd!

Hustrun min blev mindre lycklig igår då jag snodde delar av hennes kubb-spel...kastpinnarna känns som lagom stora för att använda som "avdragare"...
      Täckt dom med silvertejp vilket känns som ett "rätt" material för att både skona och ge lagom fäste för lina. Ska bara borra ett hål i ena änden så att jag kan fästa en lina i den för att inte bli av med den under upphetsningen...

Kan slå vad om att spelutvecklarna inte hade tänkt sig det här användningsområdet för kastpinnarna...

//Peter
      Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

När åker du ut med han då?
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Söndag...så fiskefrossan har satt i nu Patrik...när sticker du till Norge?

Kommentera

Den 21 augusti åker vi brukar du åka med tumlaren?

Kommentera

Patrik vännen...

Varenda gång med tumlaren så brukar vi gagga...stockholmsdialekt....

Kommentera

Man träffar så mycket folk på båten svårt att placera alla! men nu vet jag vem du är

Kommentera

Vilken resa säger jag bara...vaknade två på morgonen...klev upp och käkade frukost. Kvart i fyra kom kamraten och hämtade mig och sen iväg och hämtade den tredje mannen i Hörby halv fem.
                  Kom ner till Abbekås vid kvart i sex och satt sen och väntade till halv sju innan vi kom iväg då de andra var försenade.
                  Tre timmars båttur ut till första vraket, alla slänger förväntansfullt i sina grejer och visst nappar det!
                  Tror att nästan alla får fisk, inga stora men trots allt fisk.
                  Får själv ett mastodonthugg...får verkligen slita för att få den att röra sig...sakta kommer den uppåt...spöt i en härlig båge...slirbromsen hårt åtdragen...väcker uppmärsamhet på båten...Ulf Stahre själv kommer med huggkroken i högsta hugg...så kommer antiklimaxet...har satt en torsk på dryga sju kilo i buken...vilket har gjort att den kändes som minst en femtonkilos...
                  Slutfiskat på det vraket...femtio minuter till nästa vrak...nån plockar nån småfisk...iväg till nästa...och nästa...och nästa...

Börjar kännas som om vi bara åker båt...och det gör vi också...spenderar säkert 75% av tiden åkandes...Ulf försöker verkligen hitta dom...men förgäves...

På åtta man plockar vi ca femton fiskar, den största låg på 7,6 och min på 7,2...

Besvikna sätter vi oss i bilarna och åker hem...

Men så är det med fiske...rena tärningsspelet...

Laddar nu inför en tur i Juni med Ulf istället...och då dj-vlar!

Skitfiske på er!!!

Kommentera

Kan bara tillägga att skepparn med flera sa att detta var den näst sämsta turen på tio år...

Kommentera

Sånt är alltid kul! Jobbigt när man laddat och peppat sig flera dagar, veckor innan och så vill inte firrarna uppenbara sig. Men som sagt det är fiske, hur kul hade det varit att alltid få jackpot? Lycka till med nästa tur istället.
                      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      241 visningar
                      0 gillar