Familjeresa nordnorge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Familjeresa nordnorge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Familjeresa nordnorge

Vi är en familj, 2 vuxna och 2 barn (11 och 14år) som vill åka till nordnorge och prova lyckan efter torsk, sej, hälleflundra. Jag var själv på Röst -07 och hade ett fantastiskt fiske. Är det någon som har tips på ställen där det inte kostar en mindre förmögenhet att tillbringa 10-14 dagar på. Skulle vår familj åka till samma ställe jag var på i fjol skulle det gå på 30-40 000 + båtbensin, resa och uppehälle. Jag vill att familjen ska få uppleva detsamma som jag fick -07 dvs naturen, fisket, midnattsolen. Kom gärna med tips om ni har. Helst vid Röst, Veröy, Söröya elle andra förslag i nordnorge.
    Tack på förhand.

Robban

Vart bor ni?

Kommentera

Lauklines är ett riktigt trevligt ställe med mycket fin natur. det ligger nära sommaröj och senja. priset kommer jag inte riktigt ihåg men tror det landade runt 5000 per person för allt mat resa bensin mm men tror vi hyrde båtarna gratis då några av grabbarna som var med hadde haft praktik där sommaren innan.
      men det är bara att gå in på deras hemsida å kolla hur priser och sådant ligget just nu.
      i övrigt får jag önska en trevlig vistelse i norge när ni åker dit vart ni en åker.
      fishing

Kommentera

Vi bor i Kristianstad (skåne)

Kommentera

Tror att bra ställen kostar mer.

Så man får nog kompromissa med boendestandard eller närheten till fisket.

Vi bokar med www.dintur.no

Där har de lite olika prisklasser.

Det är alltid svårt att hitta billigt boende & bra båtar tycer jag.
          Det kan finnas bra boende men båtar under de krav man vill ha.

Vi har valt helnessund för att de har bra båtar men boendet är inte det bästa.
          Det kostar ca: 8000:- för suga & båt en vecka.
          Ola

Kommentera

Jag tycker att ni skulle fara till Saltsrömmen, finns flera olika boende former och priser. Sedan är det nära till Bodö där ni kan ta färja till Lofoten. Har själv varit ett flertal gånger dit och det är perfekt för familjen.
            Skitfiske // Janne

Kommentera

Vi har vart nåra år på Senja, närmare bestämt i Flagstavåg. Det är inte sjösjukt dyrt och de har hyfsade båtar, det är oxå rätt lättillgängligt om man inte vill fara sjukt långt ut med barn/familj. Dock inte världens höjdare på hälleflundra men sjuuukligt fin natur dock. Jag tänkte att det kanske skulle kunna passa för då kan man flyga till tromsö och så hämtar de upp en på flygplatsen. Blir det inte lika olidligt långt att köra, men det kanske iofs blir sjukt dyrt...
              När drar vi?

Kommentera

Att bo på Röst i 10-14 dagar är ingen höjdare. Jag tycker ni borde upptäcka hela lofoten men stanna på röst kanske i 3 dagar istället och sen utnyttja dom andra dagarna för att se resten av lofoten.

Vi hittade alltid små vandrarhem som inte var så farsligt dyra. Kan ju tipsa om samhället Å, Ballstad, Heninngsvaer och Stamsund

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                117 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                282 visningar
                0 gillar