Penn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Penn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Huvä. Mycket schysst. Kanske är det dock värt att fundera på en lite kralligare vinsch ifall du ska jaga BFT i Medelhavet.

Det där med stonefish, i din ruta där till vänster...Är det en översättning av Stenbit 1,3 kg, eller menar du verkligen Stonefish? Måttligt populärt att slänga upp en sån där på durken, kan man tänka sig!

Kommentera

Originally posted by boogieman77
      öhhhh!

Jag skall använda det för lite mer storviltfiske i Nordnorge, gulerev och även i medelhavet på våren när tonfisken kommer in. Så jag lär nog få användning av spöt skulle jag tro.....
      Nordnorge och medelhavet, vad ska du där att göra?! Du har ju Åsunden utanför dörren!!!

Dina pb'n, är de från Åsunden. Mitt "hemmavatten är Yttre Åsunden. Jag har även haft ett ställe i Fästeredssund. Inga större bitar har det dock blivit i sjön, men vackert är det!

Kommentera

Originally posted by Dr. Rob
        Huvä. Mycket schysst. Kanske är det dock värt att fundera på en lite kralligare vinsch ifall du ska jaga BFT i Medelhavet.

Det där med stonefish, i din ruta där till vänster...Är det en översättning av Stenbit 1,3 kg, eller menar du verkligen Stonefish? Måttligt populärt att slänga upp en sån där på durken, kan man tänka sig!
        Det är en stonefish ja! Röd sak med en massa taggar!

Kommentera

Originally posted by Åsunden
          Nordnorge och medelhavet, vad ska du där att göra?! Du har ju Åsunden utanför dörren!!!

Dina pb'n, är de från Åsunden. Mitt "hemmavatten är Yttre Åsunden. Jag har även haft ett ställe i Fästeredssund. Inga större bitar har det dock blivit i sjön, men vackert är det!
          Gösen är ifrån Åsunden! Men nu på senare år har gösen blivit mindre men dock lite fler!
          Största gösen i år är bara på 3.5 kg suck!
          Senast ändrad av boogieman77; 2005-08-08, 08:20.

Kommentera

Å, även kallad Rockfish. Stonefish är även den i tropika hav förekommande fulingen som anses vara den mest giftiga av alla fiskar. (Vet ej om detta är helt sant...en fisk kan ju bara vara farligt giftig upp till en viss gräns. Därefter är det så att säga, overkill.)

Var i medelpölen tänkte du / brukar du fiska?

Kommentera

Runt gibraltarsund ungefär utångspunkt Malaga.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              114 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              275 visningar
              0 gillar